Snälla, hjälp! Kan jag vara gravid?
Jag håller på att bli tokig nu... Jag har fått totalt 3 missfall senaste 9 månaderna och vi ska snart påbörja vår utredning på RMC i Malmö.
Efter mitt senaste bekräftade missfall i augusti hade jag, vad jag trodde, en mens. Något mer flytningliknande än vanligt och inte lika blodig. Varade ungefär 3 dagar. Ändå har jag inte kunnat släppa tanken på att jag var gravid. Jag har haft så ont i huvudet, varit jättetrött, haft en otrolig hunger och känt mig väldigt annorlunda. Dock inte ont i brösten som varit mitt första tecken de andra graviditeterna.
Hursomhelst, så tog jag test igår. Först ett ganska starkt ÄL-test (dock inte helt positivt, men fortfarande väldigt starkt) och sen svagt positivt med graviditetskollens stickor (bifogar bild).
Nu på morgonen tog jag ett test till, denna gången testlagrets stickor och det är ett tydligt svagt streck. Lika brett som kontrollstrecket, rosa och det syntes inom tiden. (bifogar bild)
Vad ska jag tro? Min temp har varit väldigt låg, inte alls lika hög som under mina andra graviditeter. Kan detta vara kroppen som spökar? Det är inte rester från den andra graviditeten då jag tagit totalt blanka test sen dess. Tänkte köpa ett digitalt idag och ta med mitt sparade morgonurin, men kommer man ens kunna tro på om det visar positivt med tanke på blödningen och min låga temperatur?
Vet inte vad jag ska tro... Någon som vill bidra med tankar/funderingar kring detta?
Test med kvällsurin (graviditetskollen)
Morgonurin (testlagret), dock tydligare och mer rosa i verkligheten