Sallysally skrev 2015-10-19 17:55:19 följande:
[quote=75892870][quote-nick]Ellie skrev 2015-10-18 20:21:58 följande:[/quote-nick]
Det tips jag har att ge är väl inte så kul kanske, men jag vill säga "tålamod".
Vid 18 månader kommer en rätt känslig separationsfas och det är kanske därför hon sover tillfälligt sämre. Sover hon i eget rum? Hjälper det att ställa in hennes säng i ert sovrum ett tag?
Min dotter vaknade massor av gånger för att amma tills vi slutade med nattamning (vid 27 månaders ålder), men vi samsov så jag blev inte så störd av det.
Jo du har nog rätt. Hoppas de är en period. Men hon har alltid vaknat på natten men mer nu. Tror de e amningen med kanske men orkar ej sluta nu för då blir de några jobbiga nätter :( hoppas de vänder och hon själv slutar nattamma...
Sov din bra när ni sluta?
Ja, när vi slutade nattamma sov hon "i stort sett" hela nätter. Hon vaknade till kanske 2-4 gånger och frågade "var är du mamma?", varpå jag mumlade något, hon lade sig på min kudde och somnade om. Strax efter 3 års ålder fick hon eget rum med säng och hon valde själv rätt snart att flytta dit. Nu sover hon bra de flesta nätter, men 4-5 gånger per vecka ropar hon på oss och jag eller pappan får gå in till henne en kort stund för att tex lägga på henne täcket. Nackdelen med eget rum är att hon går upp när hon anser att det är morgon, och hon har alltid varit väldigt morgonpigg (i morse satte hon sig och målade kl 5).