• Anonym (TS)

Detta är jag avundssjuk på:

Ok inga PK-kommentarer.

Denna tråd är inte superallvarlig.

Avis på: tjejer som har tjockt och långt hår, dansanta människor, sociala människor, problemlösare, personer som inte hänger upp sig på hur andra behandlar dem, på att män med samma arbetsuppgifter tjänar mer än mig trots att jag har mer erfarenhet och kompetensutvecklat mig mer.

Själv?

• Svar på tråden Detta är jag avundssjuk på:
  • Anonym (Guldfisken)

Dom tjänar säkert mera för att dom visar en större mognad än vad du gör.

• Kereza

Jag är mest bara avundsjuk på folk som VET vad de vill...då kan de utbilda sig och jobba inom något de faktiskt VILL. 

Ja, och så människor med uppenbara talanger. 

• Anonym (oj)

Jag brukar inte vara den som är så avundsjuk av mig, men just nu är jag inne i en mörk period och är avundsjuk på de flesta.
    Främst de som är gravida och de som har småbarn..

• Anonym (Barnlös)

De som kan få barn utan ansträngning.

• Anonym (:-()

Par som har lätt att att få barn.

Folk som är trygga med sig själva och har bra självförtroende.

Dom som utbildar sig inom rätt yrke direkt och trivs super bra resten av livet.

• Aniiee

Jag är avundsjuk på alla som kan rita och måla.

Å andra sidan är de som kan rita och måla ofta avundsjuka på saker som jag kan, så det går väl på ett ut.

Will you be forgiven when the cold grave has come?
  • Anonym (TS)
    Anonym (Guldfisken) skrev 2015-10-16 20:22:26 följande:

Dom tjänar säkert mera för att dom visar en större mognad än vad du gör.

Hahaha en poäng.
  • Anonym (Artista)

Har tjockt hår, kan rita och måla men inte få barn. Är avundsjuk på dem som kan det. Och ibland på folk med normala arbetstider.

• Rainbow Dash

På alla som är gifta med någon som arbetar normala tider.

På dem som älskar sina jobb.

• EmmaLIsa

Har tjockt lockigt och långt hår, kan rita, är gift och har barn (haft lätt att bli gravid).. Så jag borde kanske inte skriva.

Men sanningen är att jag är så avundsjuk på dem som bara är nöjda med allt och tar livet som det kommer. Som inte tar sig själva på så stort allvar och som inte sliter häcken av sig i trång kostym, utan har ett "lätt" jobb, "lätt liv" och lätt "umgänge". Personer som ser möjligheter och värderar glaset som halvfullt istället för halvtomt :(

• Sarakechi

Folk som är oerhört duktiga på att baka och laga mat, folk med en snygg bloggdesign, och folk som har snygga hem.

Svar på tråden Detta är jag avundssjuk på: