vad ge för mat?
Jag har världens sämsta matfantasi. Jag är dels inte intresserad av matlagning och dels är jag rätt lat.
Vår son är ett år och jag har fan aldrig någon aning om vad jag ska ge för mat om dagarna.
Så här ser det ut nu: Han äter välling och en macka till frukost. Innan dagsömnen äter han en flaska ersättning. Sen ska det bli någon vanlig lagad mat efter att han vaknat, sedan ska han ha något mellanmål och sen är det lagad kvällsmat och så nattvälling.
Vad fan ska man hitta på för mat om dagarna? Idag gav jag ett mosat kokt ägg, lite skinkpålägg hackat in i ägget, lite riven morot och någon ostbit. Moroten ville han inte ha, äggröran funkade inte mer än några tuggor och osten åkte på golvet.
Jag har verkligen noll idéer. Funderar på att inhandla typ fiskpinnar, köttbullar och broccoli så man kan ha till potatis. Men jag måste ju ha fler variationer också såklart. Det måste vara enkelt. Jag har ingen tid eller lust att sitta och röra ihop en lagad rätt om dagen med tusen ingredienser. Snabbt och enkelt ska det vara, både vad gäller matvaror att ha hemma och själva matlagningen. Samma med mellanmål...
Hur gör ni? Tips och idéer tack! Gärna sånt han kan plockäta själv (han har två tänder och två som just tittat fram så det får inte vara jättemycket tuggmotstånd heller. Då åker det ut bara...)