• fjanten

Infekterad gallblåsa i graviditetsvecka 30

Hej!

Eftet att ha haft problem med smärta under revbenen under några dagar så åkte jag till min vårdcentral. Prover togs och ultraljud utfördes och det visade sig att min gallblåsa är akut infekterad. Egentligen ville de operera, men ansåg att det var för sent i graviditeten, så det kommer bli operation efter barnet har fötts istället. Hur som helst så sa läkarna att normalt sett vill de att man äter antibiotika i 10 dagar om det inte blir operation, men att de inte vill ge mig det p.g.a. graviditeten. Så nu undrar jag om någon varit med om detta och vet hur länge denna akuta, extrema smärta kommer stanna kvar? Med tanke på att jag inte äter antibiotika.

Läkarna kunde inte ge ett svar ens mellan tummen och pekfingret eftersom det kan vara så olika. Så jag skulle gärna vilja veta om någon annan varit med om detta?

• Svar på tråden Infekterad gallblåsa i graviditetsvecka 30
  • EmmaRoSa

Konstigt att läkaren inte vill ge dig antibiotika för att du är gravid. Det har jag tagit underminera graviditet både denna och förra. Det är inget farligt! Hade varit på dom igen angående de just antibiotika, du ska ju inte gå med sådan smärta.
    Lycka till och krya på dig.
    /Emma

• Ingrediensen

Tycker också att det är ett jättekonstigt beslut att inte ge antibiotika, särskilt så sent i graviditeten. Har alltid hört att riskerna med infektion är större för fostret än antibiotikan är. Kolla med en läkare till!

Svar på tråden Infekterad gallblåsa i graviditetsvecka 30