• Kattälskare123456

Vad kan det vara?

Hej på er! Detta började i morse då jag mötte min katt som gick och hostade väldigt konstigt, och dessutom slemmade. Han satte sig under köksbordet och fick ut en liten slemspya. Jag hann inte se mer utan var tvungen att åka till skolan. Nu kom jag hem och så fort jag kom in i mitt rum så såg jag att han fortfarande hostade, det låter lite som om han försöker spy, men får inte riktigt upp något. Han rinner även smått ur näsan och jag märker att han är trött, men kan inte riktigt varva ner pågrund av hostan. Jag vill helst inte ha någon nu som tycker att detta är djurplågeri. Jag vill helst inte att du som aldrig haft en katt med detta skäller på mig och säger att jag borde åka till veterinären direkt, annars är bör jag inte ha en katt. Jag undrar om någon haft en katt med liknande symptom och hur ni gjorde, liksom om ni åkte direkt till veterinären eller om ni direkt fick svar på ett forum hur ni skulle göra. Berätta gärna vad för symptom eran katt hade och om ni behövde åka till veterinären. Just nu så verkar katten ha ett litet uppehåll vilket är skönt, men om det skulle komma tillbaka så skulle jag gärna vilja ha någon som kan berätta för mig vad det är. Jag lägger till en kommentar om han blivit bättre! Jag tackar alla som svarar vänligt! ?

• Svar på tråden Vad kan det vara?
  • Lovisann

Din katt har hostat sen imorse, dregglar och har nedsatt allmäntillstånd?
    Självklart ska du åka in till akuten!
    Den kan ha ätit något olämpligt som sitter fast i buken/tarmarna, då kan det behövas operation akut.

• Dexter dot com

Min ena katt som hade samma symptom hade ett grässtrå satt fast i halsen upp i nosen som under sövning fick plockas bort och den andre hade vätska i lungorna pga ett hjärtfel och fick lov att avlivas. Åk in med katten !!

Svar på tråden Vad kan det vara?