Jag har också PCOS. Vi köpte ett tre pack och det är jag nöjd med.
Vi gjorde korta protokollet. Jag har ett AMH på 10.7 och de var rädda för överstimulering så jag fick börja på låg dos (112 E Gonal-F). Första försöket fick avbrytas redan dag fem då jag hade en enda stor äggblåsa eller cysta (de vet inte riktigt vilket) samt jättemånga små som inte reagerat alls. Försök nr 2 fick jag något ökad dos (150 E). Vid första ultraljudet var resultatet väldigt likt första gången - en stor cysta (den var så stor att det inte var nåt tvivel den gången) och massor små äggblåsor som inte reagerat alls. Det var tal om att avbryta igen men vi fick fortsätta med ytterligare något högre dos (175 E). Vi blev samtidigt varnade att riske för överstimulering var jättestor och förberedda på att det kunde bli tal om totalfrys.
Vid äggplock hade jag 30+ äggblåsor och fick ut 27 mogna ägg. Fick byta ut den vanliga slutsprutan mot Suprefact och det blev totalfrys. Tack vare suprefacten och att vi inte gjorde någon återföring mådde jag ändå bra trors att jag i princip blev överstimulerad. Vi fick 11 blastocyster av toppkvalitet till frysen.
Så för mig var det svårt att få till lagom dos - först var dosen för låg o inget hände och med en liten ökning blev det för mycket. Nu i efterhand är jag glad att det blev som det blev, 11 frysisar känns tryggt, men just då var det inget vidare att tvingas avstå återföring. Och jag var rädd att äggkvaliteten skulle vara dålig då fått så många ägg. Jag vet dessutom flera tjejer med PCOS och liknande eller högre AMH som trots detta inte fått mer än ett fåtal ägg.