• gonkis

upprepade missfall i veckorna 5-7, någon som haft det? efter varandra

Hej!

Ja det är vad jag undrar.

Kram

• Svar på tråden upprepade missfall i veckorna 5-7, någon som haft det? efter varandra
  • ganesha

Jag har haft två i v7 och ett i v10. Alla tre ma.
    Inget fel har hittats på oss.

• gonkis

Hej!
    ganesha, vad gjorde dom för prover på era utredning?

/gonkis

• Ditten å Datten

Hejsan,
    har haft 1 i v5 och ett i v6-7. "Bara" två missfall så utredning görs inte. Enligt läkaren är det sällan man hittar något fel om man undersöker föräldrarna, och vid så tidiga missfall finns inget foster att undersöka.
    Därför utredning först efter 3. (2 Ses som en slump och tre som ett sammanträffande....)
    Kämpa på! Jag hoppas och tror att det är värt det!

• Paprikan

Jag har haft 3 MF v 5-8. Inga fel har hittats på oss, men min livmoder är hjärtformad, har haft en skiljevägg och funkar inte helt optimalt. Vi har försökt få barn i 3 år och börjar snart med IVF nr 2.

Kram!

• noon

Hej,

Jag har nu haft fyra mf - alla tidiga. Inga fel hittades. Kram!

• johanna21

hej.. fick en dotter november 04 under 1 år nu har jag haft 2 tidiga mf...båda runt v 5.... har ej vart hos någon läkare...får jag ett till vill jag bli undersökt....men ja vet ju att jag kan få friska barn så de e la bara att kämpa på!

• Mia25

Hej jag har haft 4 MF i vecka v 5-6 har fått två olika besked av två olika läkare så jag vet inte vem jag ska tro på!?

• Mia25

Hej jag har haft 4 MF i vecka v 5-6 har fått två olika besked av två olika läkare så jag vet inte vem jag ska tro på!?

• LillSkruttet

Har haft 2 mf. Första var i v 5-6 andra i v 6-7 någonting. Var med 3 månaders mellanrum. Innan dess hade inget hänt på 1 år och efter har inget hänt på snart 1 år.

Går nu på utredning.

• snattran

Jag har haft tre missfall och är nu inne på mitt fjärde. De första två i vecka 5, det tredje avstannat i ca v 5-6 men kom ut i v 11, är nu i vecka 9 men det verkar enligt VUL ha avstannat i slutet av vecka 8.

• Sommaren22juni1979

Mitt första kom i vecka 10 .. antagligen så slutade livet att växa innan dess.. Och nu så var jag på vul för att stilla min oro.. istället ökade den.. livet var inte större än i vecka 6 och enligt uträkningen skulle ja vara i vecka 10 . . visades pos redan den 12 april...
    Tror att det blir ett mf/ma till... på mindre än 5 månader..
    Har beslutat mig för att avsluta mina drömmar om att få ett barn med min make.. Hur elakt det än låter .. han får nöja sig med de jag har sen tidigare.. för annars får han finna någon annan ..
    Jag orkar inte mer.. fem grav på en 27 årig tjej... inget ja orkar längre .. inte kul att inte få vara lycklig..
    Jag vet .. de finns de som har det en miljon ggr värre o ändå aldrig slutar att försöka.. men alla är vi olika..
    Inga ord eller visor kan få mig att vilja börja om igen..

• Bettan72

Japp, tre gånger, inget fel hittades på utredningen. Är nu gravid för fjärde gången, vecka 14 imorgon.
    Det finns ändå hopp att det kan gå vägen även om man haft flera MF.

• Toadette

fick 2 tidiga mf innan sonen. Inga fel hittades vid utredningen. Är nu gravid för fjärde gången och hoppas att det går vägen denna gång också!!!!

• eelise

Det finns hopp om att det kan gå vägen trots upprepade missfall. Jag hade tre missfall, alla i vecka 6, på raken. Trodde jag skulle bryta ihop och vi hade nästan tänkt ge upp. Efter det tredje missfallet fick vi göra en fertilitetsutredning som dock inte visade något fel. Gjorde ett fjärde försök som lyckades och har ny en liten kille på fyra månader. Graviditeten var en mardröm med ständig ångest för att förlora även detta barn. Vill med detta ge lite hopp eftersom jag vet hur det känns att misströsta och tro att det aldrig kommer att fungera.

• NYC2

Vi hade 3 mf i rad (ma) i veckorna 6-9. Massa undersökningar och inga fel hittade. Sedan fungerade det bara och nu har vi två fina flickor.

• Kängu

Hej!
    Jag hade tre upprepade missfall, i rad, i v5-7 ungefär, alla kändes exakt lika. Behandlades av en dansk läkare, som ni nog läst om i olika trådar (www.pregnacyloss.dk), i övrigt inga förändringar och vi har en söt pojke nu, som föddes i våras. Kanske hjälpte behandlingen (cortison) kanske var det slumpen.

• Toadette

Jaha, har nu fått 3 tidiga missfall.... men fick i alla fall en son mellan dem!!

Svar på tråden upprepade missfall i veckorna 5-7, någon som haft det? efter varandra