Du som ser dig som fattig - vad har du på kontot?
20 kr.
Inget på sparkonto.
Äger ingen lght.
CSN. Alla räkningar betalda.
Ingen skuld.
20 kr.
Inget på sparkonto.
Äger ingen lght.
Ingen skuld.
5800 kr.
Inget på sparkonto.
Äger ingen lght.
30 000kr skuld.
2 barn.
23tkr, inga andra konton.
Äger iofs lägenhet.
Inga skulder.
Men det är fattigt i alla fall.
65 kr på privata kontot, 1300 på företagskontot (som dock går till försäkring idag). Inget sparat, inga lån. Lever på min sambo, typ.
Runt 40 000 på kontot, lever på studiemedel. Lån på 300 000, inga tillgångar.
23tkr, inga andra konton.
Äger iofs lägenhet.
Inga skulder.
Men det är fattigt i alla fall.
Ser mig iofs inte som fattig, men...
Minus 85 kr på kontot, inga andra konton.
Äger ej lgh. Äger ej bil.
Skulder: 35.000:-
Problemet är att dessa siffror inte säger något, allt hänger på inkomster/tillgångar kontra utgifter/skulder.
300 kr på kortet
4000 kr på sparkontot
Äger ingen lägenhet men en gammal bil som kanske är värd 10 000 kr.
CSN och extrajobb, ska räcka till två då sambon inte har klarat tillräckligt med poäng för att få CSN.
Hyra på 7500 kr.
Skuld till CSN på nästan 300 000 kr och en privat skuld (för bilen) på 15 000 kr.
Sista "fattiga" månaden.
1000 kronor kvar, inga skulder, betalt det sista nu, äger inte mitt boende, men en del i en fastighet.
Fattig är fel ord för oss. Pank är ett bättre ord. För trots allt så har vi tak över huvudet, kläder på kroppen och mat hemma.
Jag är sjuk och hemma och jag har råd att avvara den inkomstförlusten.
2400kr på kontot
20 000kr på sparkontot
Äger lägenhet som är värderad till 450 000:- har lån på ca 300 000:-
Äger en bil värd 50 000:-
För det mesta är det 0:- på kontot den 24:de, eventuellt har jag utrymme att spara mellan 1000-2000:-/mån men har alltid känt mig som "fattig". Jobbar heltid men har ingen vidare toppen lön, väntar nu mitt första barn och fruktar för hur vi kommer klara det med endast ca 80% av min lön och min sambos lön (som är något sämre än min dessutom).
18kr på kontot. "Inkomst" på 2500 som slukas till räkningar varje månad. Csnskuld på 60k. Bor i min sambos hus o han betalar allt utom våra försäkringar som dras fr mitt konto tillsammans med personliga räkningar som telefon tex.