• Juliaolsen

Sen mens, men värk och inget plus!!

Jag och min sambo har försökt få barn i 2 år nu, 2 missfall med 1 år mellan varandra ingefär. Min mens brukar vara punktlig och nu är den 5 dagar sen, inget plus har visats men har haft ihållande mensvärk? I 3 dagar. Och den har varit hemsk! Finns det risk att gravtester kan visa fel och plussa senare? Eller brukar ni ha ihållande värk flera dagar innan den kommer???

• Svar på tråden Sen mens, men värk och inget plus!!
  • Cyanea

Tråkigt med missfall och att det tar tid för er :(

Nja, gravtester visar i regel inte fel. Har du ägglossat när du trott, har du passerat beräknad mens så är det nog tyvärr ingen graviditet. Det kan ju däremot vara så att du ägglossat senare och därför kan plussa senare. 

Önskar att jag kunde peppa, men jag hade det sådär rätt många gånger under de tre år vi försökte. Innan dess var mensen som en klocka, jag hade alltid 28-dagars cykel, men då och då flippade kroppen ur och mensen blev sen (trots utslag på ÄL-tester samt konstaterad ÄL med VUL). Jag fick negativa tester varenda gång och hoppades in i det sista att det skulle ske ett mirakel, men det hände aldrig. 

Kroppen är ett mysterium, helt enkelt :/ 

Håller tummarna för att du plussar om några dar! 

Svar på tråden Sen mens, men värk och inget plus!!