Rekommendationen för de som blir gravida på egen hand är ju att sluta med sådant när de plussat. Även om du vet om att du får ett embryo i livmodern så har du ju inte plussat. Du kommer inte att ha någon blodförbindelse till barnet än på ett tag, så det är lugnt :)
Jag har gjort 4 återföranden (ett färskt och tre frysta). De första två gångerna levde jag helt rent och tänkte på allt jag gjorde, t.ex. ansträngde mig inte för hårt, motionerade lagom, stressade minimalt etc. De gick inte vägen. De sista två har jag bara levt på som vanligt, båda gångerna plussade jag (dock blev första plusset tidigt missfall).
Jag menar absolut inte att jag blev gravid på grund av att jag levde som vanligt, det tror jag inte ens själv på, utan vill bara säga att det förmodligen inte spelar någon större roll i det skedet. Jag har dock inte druckit alkohol i nära anslutning till något försök, men det är väl det enda jag uteslutit eller ändrat.
Du kan inte göra en enda sak för att förbättra chanserna att det lyckas (mer än uppenbara saker som vissa mediciner, droger m.m.), för det har enbart med embryot att göra. Duger det, så duger det, annars åker det ut igen. Vad jag tycker att du ska göra är att ta hand om dig själv, för det är du som far illa när du är orolig. Sköt om dig, gör saker du tycker om, ät saker du tycker är goda (kanske passa på att äta mögelost och kallskuret? ;) ).
Fråga gärna om det är något du undrar över, och stort lycka till!