• Annisan

Mor o farföräldrar som är ointresserade av sina barnbarn

Blir så ledsen. Har världens finaste dotter som inte förstår varför hon inte har några morföräldrar som någonsin hälsar på och varför farföräldrarna hellre åker till kusinerna o hälsar på. Hon är så full av kärlek som hon så gärna vill ge. Men ser bara hur vännernas far och morföräldrar hälsar på. Följer med på uppvisning hämtar i förskolan. Gör så ont att se hennes sorg. O lillebror har aldrig ens fått chansen att få någon stund alls. Fram tills han kom fanns ett litet intresse hos far och morföräldrar men nu är det helt borta.

• Svar på tråden Mor o farföräldrar som är ointresserade av sina barnbarn
  • Alexi

Hur är det möjligt att vare sig mor- eller farföräldrar har något intresse. Träffas ni aldrig? Har ni någon konflikt i släkten?

• BCH52

Har du frågat dem om orsaken, berättat att deras barnbarn frågar efter dem. Är det både far-och morföräldrarna som är så ointresserade? Finns det någon olöst konflikt mellan dem och dig/er?

Jag har själv mycket svårt att förstå att man frivilligt missar den underbara, fantastiska, ljuvliga gåva som barnbarn är.

• marmik

Otroligt tråkigt... Förstår att det inte blir riktigt samma sak när både mor- och farföräldrar finns, men det finns inga ersättare i närheten? Några ensamma äldre grannar utan barnbarn som gärna skulle bli extramorföräldrar?

• Annisan

Mina föräldrar har alltid varit ointresserade. pratar fint om hur mycket det gillar sina barnbarn men träffar dem aldrig och vid de få tillfällen som kalas är de mer intresserade av sig själva o sina telefoner. Min mans föräldrar har alltid varit gulliga och min dotter hade en fin relation med dem men när vår son föddes var det som om det blev för jobbigt och allt annat var intressantare viktigare etc. Min son bryr sig inte men vår dotter saknar det jättemycket hon är väldigt social och älskar människor så hon blir så ledsen när hon ser kompisarnas far el morföräldrar som är med....

Till svägerskan kan de åka 15 mil för att gå på en uppvisning

• Annisan

Ersättare finns inte grannarna som är de enda äldre i området har fullt upp med sina barnbarn (många) och de jobbar heltid

• Mallizz

Har du svårt att prata med dom så skriv ett brev o berätta hur din dotter känner så borde dom skämmas o få dåligt samvete att dom inte är intresserade. Då märker du om dom vill ses. Om inte skit i dom då o lägg er energi på annat/andra.

Svar på tråden Mor o farföräldrar som är ointresserade av sina barnbarn