• lazylady

Utpressning?

Om man har begått en lagbrott och blir utpressad på pengar för att den andra ska avslöja brottet man har begått för polisen, kan man göra något åt det? Då erkänner man ju brottet samtidigt. Kanske ingen inget att göra då liksom? Glad

(Tänker på ett oskyldigt brott, men ändå ett brott.)

• Svar på tråden Utpressning?
  • boundforglory

Straffet för utpressning är troligtvis betydligt högre än straffet för det du har gjort om du beskriver det som oskyldigt.

• lazylady

Jag är inte så säker på att andra ser mitt brott som oskyldigt dock. :(

• Pentagram

Tja, min officiella rekommendation är naturligtvis att du skall erkänna brottet själv men annars skulle jag råda dig att skaffa bevis på utpressningen. Alltså, spela in samtal, spara meddelanden or whatever. Vänd sedan på steken och säg att om utpressaren går till polisen och avslöjar DITT brott, så avslöjar du HENS...

• Pentagram

Förvisso, om utpressaren är Sune "Slaktar'n" Blodström, medlem i det lokala Bandidosgänget, snarare än din klene byråkrat till kollega på Vi-som-är-rädda-för-höga-ljud AB är det måhända kört oavsett hur du gör...

• Anonym (Hehe)
    Pentagram skrev 2015-10-15 13:03:49 följande:

Förvisso, om utpressaren är Sune "Slaktar'n" Blodström, medlem i det lokala Bandidosgänget, snarare än din klene byråkrat till kollega på Vi-som-är-rädda-för-höga-ljud AB är det måhända kört oavsett hur du gör...

• lazylady
    Pentagram skrev 2015-10-15 13:00:08 följande:

Tja, min officiella rekommendation är naturligtvis att du skall erkänna brottet själv men annars skulle jag råda dig att skaffa bevis på utpressningen. Alltså, spela in samtal, spara meddelanden or whatever. Vänd sedan på steken och säg att om utpressaren går till polisen och avslöjar DITT brott, så avslöjar du HENS...

Precis.
  • lazylady

Jag är skakis nu. Ser mig om vart jag går och är orolig. Jag tror det kommer lösa sig, men tänk om inte. Gråter

• lazylady
    Maria 434 skrev 2015-10-15 13:18:35 följande:

Enkelt, gå till polisen och berätta vad du gjort

Varför...?
Svar på tråden Utpressning?