Dockan skrev 2015-10-11 07:27:55 följande:
Ja, det är inte lätt. Vår kille får sova i spjälsäng lite till, vill att han går obehindrat själv först.... Eller vill jag det?!! Haha. Fast det är ju bara dagar bort nu...... Det är ju skönt att veta att de bara är i sängen när de sover själva.
Vi har gärna en fullstor säng till vår, smidigt när man nattar om man vill ligga bredvid, eller skönt om man behöver kasta om sovarrangemangen. Fast den blir nog utan ben och med en kudde under bäddmadrassen mot kanten i början (tips, så får hon uppförsbacke ut).
Ja och det där med eget rum, inatt sov min man med honom där inne. Öroninflammation. :( Blir så less på folk som dissar eget rum, som att man inte skulle sova med dem om de behöver och är ledsna.
Åhh min skrutta tog sina första kliv för flera veckor sedan men inte fasen vill hon börja gå för det... Längtar så mycket tills jag slipper bära henne mer haha, fast ja... Man kommer säkerligen säga att de var skönare förr när dom väl går. Jo de är ju lite små läskigt att hon kan ramla ur om hon skulle råka komma över den där kanten under natten. Men just nu vaknar hon varje natt vid 04 och då går vi in och lägger oss på madrassen bredvid henne. Så om hon ramlar så är de Max 15 cm och ner på en mjuk madrass ;) och så har vi alltid babyvakten på så vi hör direkt när hon skruvar på sig! Jag känner mer att jag vill att hon ska sova så bra som möjligt, i vårt rum vaknar hon många gånger och försöker alltid komma upp i vår säng, och när hon får göra de, ja då sover ingen av oss hehe!
Åh fy tusan för öroninflammation, är livrädd för de, kommer ihåg smärtan själv!!!! Mössa mössa mössa!!! Får han penicillin?