• Anonym (Bindan)

Klumpig mens eller missfall??

Hej jag kan inte släppa tanken på om det var en vanlig mens eller ett tidigt missfall, så jag skulle gärna vilja höra vad ni tror eftersom jag aldrig hann göra ett grav.test.

På bim -2 började jag känna en molande värk (får nästan alltid så 2 dagar före mensen). Men den här gången kändes värken lite mer än vanligt.

På bim så fick jag stickningar vid den vänstra äggstocken och en svag blödning som bara kom på pappret när jag torkade mig (har aldrig haft så).

På bim +1 så kom mensen, och det kom många klumpar som var ca 4-5cm stora och rinnande blod, det var så dom 3 första dagarna, och sen blödde jag nästan som vanligt dom andra 2, men det var lite mer rinnigt än vanligt.

Jag blev aldrig öm om brösten som jag annars alltid blir, och jag kände lite illamående dom två första dagarna jag blödde ordentligt.

• Svar på tråden Klumpig mens eller missfall??
  • Iowhannah

Kan nog varit antingen eller. Jag vet att jag emellanåt haft en del klumpar i mensen (och detta när jag åt p-piller så det var inget MF), den kan ju bete sig annorlunda ibland.

• Anonym (Man vet aldrig)

Det är nog omöjligt att veta! Jag fick ett tidigt missfall för drygt två veckor sedan. Fyra dagar efter plusset så började jag blöda. Jag hade ju inte heller vetat säkert om det var missfall om jag inte testat några dagar tidigare, men jag hade misstänkt det eftersom jag ändå hann få lite symptom. Blödde lite mer än vanligt och var en del stora klumpar men så kan ju mensen vara också. Men varför måste du veta? Kommer du inte känna dig ledsen om du tänker att det var ett missfall? Jag kan nästan ångra att jag testade när jag gjorde, har en oregelbunden cykel så hade jag inte testat så hade jag bara trott att cykeln blev längre den gången. Var helt förkrossad att vi förlorade pyret efter att ha försökt i över ett år:(. Ta nya tag istället (om ni nu försöker bli gravida) och lycka till:)

• Anonym (Bindan)
    Anonym (Man vet aldrig) skrev 2015-10-09 09:32:02 följande:

Det är nog omöjligt att veta! Jag fick ett tidigt missfall för drygt två veckor sedan. Fyra dagar efter plusset så började jag blöda. Jag hade ju inte heller vetat säkert om det var missfall om jag inte testat några dagar tidigare, men jag hade misstänkt det eftersom jag ändå hann få lite symptom. Blödde lite mer än vanligt och var en del stora klumpar men så kan ju mensen vara också. Men varför måste du veta? Kommer du inte känna dig ledsen om du tänker att det var ett missfall? Jag kan nästan ångra att jag testade när jag gjorde, har en oregelbunden cykel så hade jag inte testat så hade jag bara trott att cykeln blev längre den gången. Var helt förkrossad att vi förlorade pyret efter att ha försökt i över ett år:(. Ta nya tag istället (om ni nu försöker bli gravida) och lycka till:)

Vi har försökt ett bra tag nu men jag vill avvakta med att söka hjälp tills jag har gått upp i vikt eftersom fortfarande är underviktig. Hade stora problem med stress och depressioner som gjorde att jag fick ett bmi på 15, men nu har jag lyckats komma upp till 17 och jag hoppas att det inte tar lång tid att nå 19.

Nej jag skulle inte bli ledsen, förr började jag nästan gråta varje gång mensen kom, men nu har jag vant mig.. Om det var ett missfall så ser jag det som ett positivt tecken, för då har jag en fungerande äl och min sambo grabbar som kan simma. Har gått så lång tid så att jag har slutat förvänta mig att jag ska kunna bli gravid, det är också därför jag inte tog något test.

Nej jag känner mig inte tvunge att veta, men blev lite nyfiken eftersom jag aldrig har upplevt något liknande förut, jag hoppas att det är ett tecken på att kroppen börjar komma igång, och att våra fertilitets problem bara är p.g.a min tillfälliga undervikt.

Att jag frågade här är för att det finns så många kunniga och erfarna här. Det pinsamma är att den ända kunskap jag har om mens är hur min egna cykel och blödningar brukar vara, så jag vet egentligen inte riktigt vad som räknas som en normal mens.

Tack detsamma, vi båda får kämpa vidare och hoppas på att ett lyckat plus kommer snart! Kram
Svar på tråden Klumpig mens eller missfall??