• Anonym (ts)

Sent missfall, ovanligt?

På måndag har jag tid för RUL, jag är då enligt mina beräkningar i v.19+5. Det är mitt fjärde barn.

Min magkänsla säger mig att något är fel, riktigt fel. Magen verkar växa som den ska, den känns något mindre än vid tidigare gravidieter men jag känner övre kanten av livmodern tydligt i höjd med naveln. Det som bekymrar mig är att jag mår oerhört illa, men framförallt det faktum att jag fortfarande inte känner några sparkar. Med tidigare barn så har jag känt tydligt sprattel i v.14-16, men den här gången inget alls. Nada. Jag är lång och smal om nån undrar.

Jag försöker säga till mig själv att jag kanske har moderkakan i framvägg, men då borde jag väl ha haft problem med blödningar? Nej, något är det som inte stämmer.

Men hur vanligt är det att livmodern fortsätter växa trots att fostret dött?

Jag håller mig lugn, jobbar och livet rullar på som vanligt. Men samtidigt så försöker jag förbereda mig inför vad som kan komma att upptäckas på måndag.

• Svar på tråden Sent missfall, ovanligt?
  • Jag är bara jag

Det är väldigt ovanligt, men exakta siffor har jag inte läst.  De flesta MA kommer ut långt före v.20,i regel före v.12-13.

• Anonym (ts)

Jag har ett MA, v.15, i bagaget sen tidigare. Plus ett x antal tidiga missfall. Hoppas att det visar sig på måndag att jag bara nojjar, men det känns helt ärligt inte bra.

• Jag är bara jag

Ja,jag skulle hellre dö nästan än göra VUL nästkommande tisdag så lite av nojan fattar jag. Men det är en väldig skillnad på att upptäcka MA v.11-13 mot att inget alls har hänt som indikerar det och upptäcka det först v.20. Ibland har ju känslan fel också,du får hoppas på det.

• Anonym (J)

Magen och moderkakan kan fortsätta växa även om fostret dött, dock vet jag inte hur länge...
    Jag kände inga sparkar innan RUL med andra barnet, hade moderkakan i framvägg då, med första barnet kände jag sparkar strax innan RUL.
    Det är ju väldigt ovanligt med sena MF. Håller tummarna för att det ser bra ut på måndag

Svar på tråden Sent missfall, ovanligt?