• En grön ruta

Valt fel parti?

Känner ni någon vars åsikter inte riktigt överensstämmer med dem partiet hen röstar på har?

Typ en moderat som inte riktigt tror på marknadsekonomi, en vänsterpartist som inte anser att social trygghet är så viktigt eller en miljöpartist som inte tycker miljöfrågan är avgörande osv.

Jag känner bl a en vänsterpartist som är emot invandring.

• Svar på tråden Valt fel parti?
  • Grus grus

Finns nog inget parti som helt står för ens åsikter. Man får helt enkelt hitta ett parti, där de flesta av ens åsikter överensstämmer.

Jag till exempel, har haft lite svårt för att kd tidigare varit emot homosexuella. Idag har de ändrat det, men de var helt klart sista partiet i riksdagen. Men resten av kd:s partiprogram tycker jag är bra och de värnar om barnfamiljer på ett sätt som inget annat parti gör. Det är synd att de inte märks mer, för de är riktigt bra för alla småbarnsfamiljer.

online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • Fjonken
    En grön ruta skrev 2015-10-08 15:40:12 följande:

Känner ni någon vars åsikter inte riktigt överensstämmer med dem partiet hen röstar på har?

Typ en moderat som inte riktigt tror på marknadsekonomi, en vänsterpartist som inte anser att social trygghet är så viktigt eller en miljöpartist som inte tycker miljöfrågan är avgörande osv.

Jag känner bl a en vänsterpartist som är emot invandring.

Är det ett motsatsförhållande att vara V och mot invandring? Varför då? De som drabbas hårdast av invandringen är ju svaga svenska grupper som traditionellt röstar rött. 
  • En grön ruta
    Fjonken skrev 2015-10-08 16:40:10 följande:

Är det ett motsatsförhållande att vara V och mot invandring? Varför då? De som drabbas hårdast av invandringen är ju svaga svenska grupper som traditionellt röstar rött. 

Nej, jag menade att Vänsterpartiet i sig driver en "pro invandrings"-linje.
  • Fjonken
    En grön ruta skrev 2015-10-08 17:07:16 följande:
    Nej, jag menade att Vänsterpartiet i sig driver en "pro invandrings"-linje.
    Korrekt. Egentligen oklart varför. Fast V har väl egentligen aldrig varit något arbetarparti. Snarare ett parti för den intellektuella rödvinsvänstern.
Svar på tråden Valt fel parti?