3 månaders bebis vaknar tidigt av magont
Min bebis på 3 månader sover från ca kl 19.30-02. Han vaknar sedan för att äta och somnar snabbt om. Sen vaknar han igen vid 04, 05 och 06. Han ligger och vänder och vrider på sig, gnyr och pruttar. Han har haft ont i magen tidigare men det har blivit mycket bättre då vi bytte från vanlig ersättning till komjölksfri ersättning. Men det här med att han vaknar sen natt/tidig morgon beror med största säkerhet på magont, inte på hunger. Ibland tar jag upp honom direkt och ibland låter jag honom ligga kvar och böka för att se om han somnar om men det gör han i princip aldrig. Jag måste ge honom mat för att han ska somna om, men han äter inte särskilt mycket då eftersom han egentligen inte vaknade pga hunger. Riktigt hungrig är han först vid 07-tiden. Kan vi få bukt på den här magsmärtan tror jag att han skulle kunna sova från 02-07 vilket vore bäst både för honom och hans föräldrar. Vi ger honom magmassage och minifom flera gånger per dag och magsmärtorna som han hade när han var lite mindre verkar ha försvunnit. Förutom då vid 04-06-tiden. Jag vill helst inte ta upp honom och göra för mycket aktiviteter så tidigt på morgonen då jag är rädd för att han ska bli för pigg då.
Någon som varit med om samma sak? Har ni några knep? När försvann det?