• mammatill6

Vem har rätt? Köp på blocket

Jag hade en telefon som gick sönder och fick en ny på försäkringen. Eftersom jag hade fått en annan ny också sålde jag den första på blocket. Hämtade ut den timmar innan jag sålde den. Köparen tittade på den och köpte. Nu visade det sig att det var nåt problem med ljudet så han gick till en verkstad och tydligen fattas det några skruvar i den. Inga problem, eftersom den är ny går det på garantin. Så länge inte verkstaden säger att det är åsamkat efter köptet. Köparen vill att jag ger tillbaka pengarna och skickar in den och sen köper han den igen när den kommer tillbaka.
    Jag tar gärna emot den och skickar in den men det känns sådär att lämna tillbaka pengarna. Tänk om verkstaden säger att det inte går på garantin.
    Han synade telefonen noga och fick papper på att den precis var uthämtad.

Vem har rätt?

• Svar på tråden Vem har rätt? Köp på blocket
  • Birgitta02

Du ska inte lämna tillbaka några pengar. Köp på blocket är i befintligt skick. Ställ gärna upp och ta med mobilen till butiken och fråga om det går på garantin. Gör det inte det, får köparen betala.

• mammatill6
    Birgitta02 skrev 2015-10-06 11:32:06 följande:

Du ska inte lämna tillbaka några pengar. Köp på blocket är i befintligt skick. Ställ gärna upp och ta med mobilen till butiken och fråga om det går på garantin. Gör det inte det, får köparen betala.

Butiken kan inte avgöra det utan de skickar in den till en verkstad som ska titta på den. Men känner att mer än så kan jag inte göra.
  • Birgitta02
    mammatill6 skrev 2015-10-06 11:33:55 följande:
    Butiken kan inte avgöra det utan de skickar in den till en verkstad som ska titta på den. Men känner att mer än så kan jag inte göra.
    Den är ju sprillans ny. Så jag har svårt att tro att garantin inte skulle gå in. Men lämna inte tillbaka några pengar.
Svar på tråden Vem har rätt? Köp på blocket