• tomttten

Halvera Julafton i år

När man ser misären som uppstår på grund av flyktingströmmarna och de fattiga migranterna, och dessutom vet att om drygt två månader exploderar kommersen kring julhelgen måste man fråga sig om vi inte kunde reducera antalet paket från sexton till åtta per person, minska julmatsätandet till hälften, och istället spara ihop ett par tusen för att göra liver drägligare för flyktingar och EU-migranter.

Frosseriet runt jul blir direkt osmakligt när FN halverar matransonerna i flyktinglägren runt Syrien, samtidigt som vi slänger överbliven julskinka, sylta,
    jansson m.m. och tittar på Kalles Julafton.

• Svar på tråden Halvera Julafton i år
  • Kapitalismen

Jag betalar redan världens högsta skatt. I helvete heller att det sen ska tummas på mina beskattade pengar.

Skicka ner överbliven julskinka och sylta till Syrien där 75% är Sunnimuslimer, det blir nog populärt :)

• tomttten
    Kapitalismen skrev 2015-10-05 22:02:01 följande:

Jag betalar redan världens högsta skatt. I helvete heller att det sen ska tummas på mina beskattade pengar.

Skicka ner överbliven julskinka och sylta till Syrien där 75% är Sunnimuslimer, det blir nog populärt :)

Kanske en poäng där: Vad gäller maten, skippa allt från "grisriket". Då blir iaf maten halverad.
  • elementalforce

Dom har ett val därnere,reda ut sina egna jävla problem framför att pracka dom på oss.

Med det sagt, håll er borta från största folksamlingar i jul, nått brutalt kommer hända där.

• Mentat

Jag vet inte vilken världs TS lever i men hos oss får barnen 2-3 paket, de vuxna högst ett. Någon julmat kastas inte, jag äter julmat morgon, middag och kväll fram till nyår ungefär.

Det finns ingen koppling till flyktingfrågan här. Om TS känner så starkt för det, varför inte sälja datorn och skänka pengarna till flyktingarna då?

• lollip0p

Enbart pga den här tråden ska jag medvetet slösa extra mycket pengar på julklappar och julmat i år. Inte ett öre ska gå till någon från Syrien.

God jul!

• FIame
    Kapitalismen skrev 2015-10-05 22:02:01 följande:

• HäckHäxan
    tomttten skrev 2015-10-05 21:59:04 följande:

När man ser misären som uppstår på grund av flyktingströmmarna och de fattiga migranterna, och dessutom vet att om drygt två månader exploderar kommersen kring julhelgen måste man fråga sig om vi inte kunde reducera antalet paket från sexton till åtta per person, minska julmatsätandet till hälften, och istället spara ihop ett par tusen för att göra liver drägligare för flyktingar och EU-migranter.

Frosseriet runt jul blir direkt osmakligt när FN halverar matransonerna i flyktinglägren runt Syrien, samtidigt som vi slänger överbliven julskinka, sylta,
    jansson m.m. och tittar på Kalles Julafton.

Frosseri är väl mer eller mindre näsan alltid osmakligt?? Eller tänker jag galet liksom.

Jag tänker inte reducera ett skit med min jul som inte ser ut som din jul alls. Däremot kommer jag nog lägga mer krut på julen i år än annars om jag får ihop det vill säga.
Svar på tråden Halvera Julafton i år