Hur är det?
För fyra år sedan träffade jag min nuvarande man, jag klev då in i relationen medveten om att han nyligen separerat och det fanns ett då två årigt barn med i bilden. Jag blev med andra ord den nya kvinnan. Allt funkade jättebra, vi kunde göra saker tillsammans alla vuxna (jag, pappan och den biologiska mamman) och barnet.
Men i augusti för ett år, bara några veckor innan vårt bröllop, sedan sprack bubblan, i korta drag så kom jag och den biologiska mamman på avigsida med varandra. Jag kände mig grovt förolämpad både personligt och yrkesmässigt av henne något hon var helt omedveten om (hon är av den flummigare sorten). Det slutade med att jag var tvungen att uppsöka läkare och fick ångestdämpande och antidepressiv medicin utskriven för att situationen var så pass jobbig för mig. Jag var skör redan innan då jag gått in i väggen bara ett drygt halvår tidigare.
Nu sitter jag här ett år senare och mår fortfarande dåligt, min nu mera man, pappan, vägrar förstå att hans handlingar tillsammans med den biologiska mamman håller på att driva mig tillbaka till medicin igen. Han påstår själv att han har dragit ner på kontakten med henne, vilket han har gjort, han säger att det bara är det som har med skola att göra som han har kontakt om nu mera, vilket har stämt fram tills nu.
Snart fyller barnet år och som varje år så måste pappan och den biologiska mamman ordna med ett barnkalas tillsamman, för att de båda vill vara med på barnkalaset och inte ens kan tänka tanken på att inte närvara. Jag försöker förklara för min man att den typen av kontakt trasar sönder mig, jag bokstavligt talat gråter och skakar för att jag mår så dåligt nu. Men det spelar ingen roll efter som de två vill vara med på barnkalaset båda två.
Är detta normalt? Brukar båda biologiska föräldrarna ordna och vara med på ett barnkalas tillsammans eller är min man och hans ex lite konstiga av sig? Eller är det jag som är så pass förblindad av mina känslor och mitt hat mot den biologiska mamman efter det hon gjort mot mig att jag inte ser att det är helt normalt?
Jag vet varken ut eller in längre...