Katt som kräks.
Hej!
I december förra året började min katt kräkas något alldeles hysteriskt mycket i ett par dagar och så var han bra i ett par dagar och om varannat så i ca 3 veckor, innan han kräktes upp ett stort dun som hade fastnat i halsen på honom. Precis efter detta åt han en hörselpropp som fastnade någonstans långt nere i magen på honom, men han fick upp den fort tillsammans med en avföringsluktande spya. Han gick under denna perioden ner ifrån ca 3,8kg till 2,7kg.
Sedan dess är det som att han har en väldigt irriterad hals som gör att han kräks upp sin mat han har ätit. Han har stor aptit oftast men kräks upp det igen ofta och tappar energi och vikt. Jag har provat att ge honom fruset färskfoder istället för det torrfodret han fick innan, men det verkar som att han behöver lite mer fibrer än så för att hålla igång tarmarna. Dock så verkar det som att torrfodret får honom att kräkas oftare än färskfodret, så vad jag än väljer så är det svårt att få honom helt pigg och kry.
Jag tror inte att det är någon sjukdom som har drabbat honom då alla problem har sammanfallit med tex dunet och hörselproppen, men hur ska jag få honom att hålla nere sin mat?
Tack på förhand <3
Vänliga hälsningar,
En orolig kattägare.