• Anonym (Pco:are)

följas åt med PCO

Några PCO:are här inne som vill följas åt till plusset på stickan? Skulle vara skönt att ha några att luta sig tillbaka mot och peppa varandra!

• Svar på tråden följas åt med PCO
  • Anonym (länktar)

har också pco fick diagnosen för 3 år sen och har försökt i 1,5 år nu......
    har alltid längtat efter barn och de gör ont att se folk som alltid sagt att dom inte vill ha bli gravida innan mig.

hur länge har ni/du försökt?

Det är verkligen svårt ibland, jag försöker att inte tänka på det allt för mycket. Vill inte att det ska få äta upp mig allt för mycket.

Vi har också försökt i 1,5 år ungefär. Ska få börja med pergotime om jag inte blir gravid till jul. Har ni fått några hjälpmedel?

• Anonym (barnlängtan)

Hej.

Jag har nyligen fått diagnosen, just nu väntar vi på att jag ska ha gått ner tillräckligt sen kommer vi troligen köra igång med IVF.

Vi har försökt lite mer än 2 år.

• Anonym (länktar)

vi har inte fått något hjälpmedel men läkaren har sagt att vi får komma tillbaka om några månader och prova att sätta igång en ägglossning.

eftersom jag bara är 24 så är det ju ingen panik tycker han.......

min sambo har varit så stöttande det försa han sa när jag fick diagnosen va "kan man dö av det?"  sen "och bra då löser det sig tillslut"

Anonym (barnlängtan) skrev 2015-10-05 00:57:47 följande:

Hej.

Jag har nyligen fått diagnosen, just nu väntar vi på att jag ska ha gått ner tillräckligt sen kommer vi troligen köra igång med IVF.

Vi har försökt lite mer än 2 år.

Har ni fått andra hjälpmedel innan eller kör ni på med IVF direkt? :) Håller tummarna att det tar sig för er!!
    Anonym (länktar) skrev 2015-10-05 11:33:05 följande:

vi har inte fått något hjälpmedel men läkaren har sagt att vi får komma tillbaka om några månader och prova att sätta igång en ägglossning.

eftersom jag bara är 24 så är det ju ingen panik tycker han.......

min sambo har varit så stöttande det försa han sa när jag fick diagnosen va "kan man dö av det?"  sen "och bra då löser det sig tillslut"

Ja okej, våra "situationer" är väldigt lika. Fyller 24 om 1 månad och inga hjälpmedel än här heller. Dock har min mens kommit igång och var regelbunden i 3 mån med ÄL men utan resultat. Denna månad har den lyst med sin frånvaro så får se om den vill komma den här månaden. (Äter även Levaxin pga hypotyreos).

Annars har jag inga symptom på PCO förutom att mensen har varit oregelbunden.

Vad har du för symptom?

• Anonym (barnlängtan)
    Anonym (Pco:are) skrev 2015-10-05 15:36:22 följande:

Har ni fått andra hjälpmedel innan eller kör ni på med IVF direkt? :) Håller tummarna att det tar sig för er!!

Jag är 22 och min make 25 :)

Då maken har för få simmare så blir det troligtvis IVF. Vi väntar på hans sista blodprov.

Tack detsamma :)
  • Anonym (länktar)

Bara utebliven mens den kunde ta 5 månader innan den kom.  nu är den någorlunda regelbunden.

• Anonym (barnlängtan)
    Anonym (länktar) skrev 2015-10-05 21:44:24 följande:

Bara utebliven mens den kunde ta 5 månader innan den kom.  nu är den någorlunda regelbunden.

Oj va jobbigt!

I början kunde det gå 3 månader innan mensen kom.. nu kommer den mellan cirkeldag 30-34.

Gjorde en titthålsoperation i början av året som visade pco och även då blodproverna.

Så när vi sökte hjälp innan sommaren (privat) så kunde vi säga det och vi började med lchf ett par veckor efter operationen så vi var ändå påväg åt rätt håll :) ????
    Anonym (barnlängtan) skrev 2015-10-05 21:36:08 följande:
    Jag är 22 och min make 25 :)

Då maken har för få simmare så blir det troligtvis IVF. Vi väntar på hans sista blodprov.

Tack detsamma :)
    Ja okej, vet ni ungefär när IVF kommer ske? :)
    Anonym (länktar) skrev 2015-10-05 21:44:24 följande:

Usch vad jobbigt men vad skönt att den är någorlunda regelbunden nu! :) Du har inga hormonrubbningar fastställda?

Tror ni ÄL kan vara på g?? Vet att det inte visar 100% säkert för oss med PCO. Har ni erfarenhet av ÄLtest?

Bilden kan ju vara bra att lägga in ;)

• Anonym (barnlängtan)
    Anonym (Pco:are) skrev 2015-10-07 08:57:19 följande:

Ja okej, vet ni ungefär när IVF kommer ske? :)

Nej tyvärr inte!

Jag måste gå ner mer i vikt också först.
Svar på tråden följas åt med PCO