• Ninnie

Kia cee´d?

Hej!
    Vi funderar på att skaffa en ny bil. Men vilken ska vi välja. Just nu har vi en passat variant diesel (-07). Vi har två barn på 5 och 3 år men vill gärna ha en kombi av något slag.
    Vi har tittat på en

Kia cee´d sportwagon, disel. Är det någon som har något att säga om den? Bra/dåligt?

Vad tycker ni man ska satsa på för bil annars? För och nackdelar.

• Svar på tråden Kia cee´d?
  • amalie79

Vi har Kia Ceed, fast inte sportwagon, vi älskar den. Den är snygg, trevlig, billig i drift, dieselsnål.

Det är vår andra Kia Ceed o det blir en till, eller en Sportage, nästa år.

• amalie79
    Ninnie skrev 2015-10-03 16:38:26 följande:

En fråga varför byter ni så ofta?

Ofta? Jag skrev väl aldrig när vi bytte? Den första Ceed en hade sambon mellan 2008- 2014, då vi bytte in den mot en ny.

Vår bil kommer vara tre år när vi byter nästa gång, ha gått runt 9000 mil. Det tycker vi är lagom.
  • idis78

Vi har en Kia Ceed fast inte kombi. Har bara positivt att säga!

• Ninnie

Ok förlåt vi är alla olika hur ofta vi vill byta bil. Vår har gått över 20.000 och vi har haft den sen 2007 eller 2008

• Ninnie

Någon som vet hur det är att ha en bakåtvänd barnstol i Kia cee'd?

• amalie79
    Ninnie skrev 2015-10-03 19:25:49 följande:

Ok förlåt vi är alla olika hur ofta vi vill byta bil. Vår har gått över 20.000 och vi har haft den sen 2007 eller 2008

Ja men jag förstår det:) en äldre passat diesel kan man ha nästan hur länge som helst. Körde golf tdi i många år, de är tåliga som en traktor :)
  • amalie79

Då kanske jag ska säga att jag sålde min vw diesel för att vi köpte kian 2014. Behövde ingen pendlarbil längre och det lönade sig inte.

Var orolig jag skulle "byta ner" mig, men det känns faktiskt inte så.

Svar på tråden Kia cee´d?