förstörd semester pga sjukt barn
Hej! Jag och min 7-åriga dotter åkte på en al inclusive resa,2 veckor, i somras. Vi reste den 21/7-15 och den 24/7-15 fick hon jätteont i höger öra. Hon var svullen och otroligt öm och hade värk. Jag trodde först att hon blivit stungen av en geting,fanns mycket av dem i poplområdet. Värken blev bättre och vi vart tvinga att söka upp en läkare( den hotellet rekommenderade) och det visade sig vara akut öroninflamation. Vi fick penicillin mm för 6 dagar men värken var kvar. Min dotter ville inte uppsöka läkaren igen,var livrädd! De hade försökt att skölja örat hos läkaren med stora smärtor som följd. Eftersom det var 3 dagar kvar av resan innan vi skulle hem medicinerade jag min dotter med värkmedicin som vi hade fått utskrivet och kontaktade genast läkare när vi kom hem. Det konstaterades att hon hade fått öroninflamation även i det andra örat. Vår resa blev allt annat än bra...och jag hade lagt ut 30.700kr på vår resa..Hur sjutton skall man fylla i försäkringsbolagets ( folksam) papper..? De har bl.a. en rad: Ersättningsanspråk. Där man skall bifoga verifikationer i orginal...vad betyder det..? Jag har läkarintyg och vad besöket kostade. Men jag vill även ha ersättning för resekostnaden,den outnyttjade tiden då min dotter var sjuk! Jag fick även en blankett från folksam som heter Avbeställningsskydd. Jag hade avbeställningsskydd men vi hann ju resa och vara där tre dagar innan hon insjuknade..Någon som har erfarenhet kring det här som kan hjälpa mig att få skälig ersättning utan att behöva "bolla" ärendet mellan mig och försäkringsbolaget i det oändliga..Med vänlig hälsning, ensamma mamman.