• Stolt Farsa

Skulle du kunna vara tillsammans med någon som är vulgär?

Jag och min sambo ska separera efter flera år tillsammans. Orsakerna är många men en av dem är bland annat att jag inte har trivts med att hon svär hela tiden.

Om hon inte hittade något hon letade efter kunde hon säga något i stil med "Vart är den där jävla fittkastrullen". Och när vi bråkade, ojojoj hon skulle aldrig kunna komma in i kyrkan efter allt hon har hävt ur sig.

Svordomar tillhörde mer eller mindre vardagen. Jag stod helt enkelt inte ut. Jag fick också skämmas för henne på fester som vi anordnade för när hon hade druckit alkohol kunde det bli ännu värre.

Så min fråga är. Skulle ni kunna vara ihop med någon som är vulgär?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du kunna vara tillsammans med någon som är vulgär?
  • ninasord

Nej skulle nog inte orka med sådant i längden. Ok om man är så ibland då man har fog eller en bra anledning till att få ur sig någonting, men annars inte mycket...

• j a d e

Vulgär är inte synonymt med att vara ful i munnen. Personer som inte kan uppföra sig umgås jag över huvud taget inte med.

• Anonym (han svarade)

Jag känner igen det där, tyvärr. Det blir för manligt i mina öron så jag ledsnar helt. En tjej låter inte sådär, det kan en kille göra i garaget eller i skogen liksom.

• Meebo

Haha hon låter som jag!

Vilken tur att jag trivs som singel och aldrig har velat ha ett förhållande Flört

• Anonym (Jo)

Nej. Jag svär inte själv. O vill inte att min man gör det heller. Ogillar skarpt.

• Anonym (mj)

vulgärt språk, då ser jag folk som de är enfaldiga.

• Anonym (kameleont)

Njä, jag kan visst ha roligt åt grov humor ibland ihop med männen på jobbet men det är inte den sidan av mig själv jag visar fram på fina festen bland främlingar.

När man lär känna en person bättre så fattar man väl vad de har för humor, och kan sköta snacket därefter.

• Stolt Farsa
    Anonym (kameleont) skrev 2015-10-04 18:03:55 följande:

Njä, jag kan visst ha roligt åt grov humor ibland ihop med männen på jobbet men det är inte den sidan av mig själv jag visar fram på fina festen bland främlingar.

När man lär känna en person bättre så fattar man väl vad de har för humor, och kan sköta snacket därefter.

Fast det här är inte hennes humor det är såhär hon låter när hon blir irriterad eller arg
  • Anton Chigurh

Nä, usch å fy. Svordomar är det värsta jag vet. Att inte folk kan prata och skriva vettigt visar bara på ett samhälle i ett kolossalt förfall.....

Usch å fy.

Som sagt. 

Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anonym (kameleont)
    Stolt Farsa skrev 2015-10-04 21:21:56 följande:
    Fast det här är inte hennes humor det är såhär hon låter när hon blir irriterad eller arg
    Beror på hur ofta det händer i så fall. Jag kan också låta ungefär så där om jag är tokstressad och arg men det händer kanske en gång varannan månad, inte varje vecka.
  • Anonym (b)

om det var varenda dag så hade jag tröttnat redan innan vi hade blivit ihop på riktigt. Vissa människor förstår inte hur de låter. 
    Har hon nån form av "tvång" att hon måste prata på det viset? 

• sextiotalist
    Anonym (kameleont) skrev 2015-10-04 18:03:55 följande:

Här också, jag kan svära som en borstbindare, men vet mycket väl när man absolut inte ska göra det.

Min sambo, när han blir irriterad över något, så ska man blunda med öronen.
  • HäckHäxan
    Stolt Farsa skrev 2015-10-02 22:12:52 följande:

Jag och min sambo ska separera efter flera år tillsammans. Orsakerna är många men en av dem är bland annat att jag inte har trivts med att hon svär hela tiden.

Om hon inte hittade något hon letade efter kunde hon säga något i stil med "Vart är den där jävla fittkastrullen". Och när vi bråkade, ojojoj hon skulle aldrig kunna komma in i kyrkan efter allt hon har hävt ur sig.

Svordomar tillhörde mer eller mindre vardagen. Jag stod helt enkelt inte ut. Jag fick också skämmas för henne på fester som vi anordnade för när hon hade druckit alkohol kunde det bli ännu värre.

Så min fråga är. Skulle ni kunna vara ihop med någon som är vulgär?

Det beror på om det svärs i var och varannan mening eller bara vid tillfällen som när något går fel och man inte hittar tex kastrullen som du skriver om.

Jag svär och ibland så det osar. Jag skulle dock inte gapa fittkastrull. Fitta är något fint för mig så varför använda det ordet som något fult eller fel, samma sak med ordet kuk.

Jag kan gå in i vilken kyrka som helst finns ingen magisk spärr som förhindrar att jag kommer in bara för att jag hävt ur mig svordomar då och då.

Jag är nyfiken på om hon förstod varför du skämdes alls och om hon förstod så undrar jag varför det var så viktigt för henne att fortsätta svära sådär.
  • HäckHäxan
    sextiotalist skrev 2015-10-06 08:17:30 följande:
    Här också, jag kan svära som en borstbindare, men vet mycket väl när man absolut inte ska göra det.

Min sambo, när han blir irriterad över något, så ska man blunda med öronen.
    Ja men lite så är jag med jag kan svära och förbanna en massa saker, som en full sjöman brukar mamma och mormor säga. Bara att jag faktiskt aldrig hört någon sjöman svära så det osar alls och då är jag ändå uppvuxen bland just sjömän eftersom min pappa var det Pappa i sin tur uppskattar inte vulgära ord som knulla, fitta, kuk osv.

Men bara för att jag kan svära så betyder det inte att jag går runt och svär i varje mening. Jag började för många år sedan långt innan jag ens själv fick barn att säga ravioli eller makaroni eller nått annat med hård röst istället när saker gick fel utan något fult ord.

Mitt barn kunde som mindre de få gånger det brast ställa sig jämte mig och säga attans också när jag svor och titta på mig och bara alltså barn får ju inte svära men attans är väl okej om jag säger mamma och hjälper dig lite utan fula ord. Vad gör man? Jag skrattade och den där ilskan försvann med det liksom.
  • fluu

Nej, det skulle jag nog inte kunna. Vissa svordomar är okej, men generellt grovt språk har jag svårt för.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Skulle du kunna vara tillsammans med någon som är vulgär?