• glockenbach

Har du upplevt "äkta kärlek"? (Till en partner.)

Jag har varit i två långa förhållanden och är nu singel. Kan i efterhand se att båda mina förhållanden var med personer som jag liksom tyckte "dög" men kanske inte var den där stora kärleken. Det var aldrig så värst förälskat utan mest trevligt och skönt att ha någon. Jag tror inte att jag egentligen varit jättekär i någon som varit det i mig, framför allt inte förbi förälskelsefasen.
    Jag undrar därför lite hur många som är ihop med nån som liksom "duger" och är snäll och trevlig, (som jag själv har gjort utan att riktigt själv fatta det, och det har ju absolut sina poänger att leva så)  och hur många som faktiskt hittar den där underbara själsfränden som man bara inte får nog av? Vore roligt att veta vad du tycker om ditt förhållande.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du upplevt "äkta kärlek"? (Till en partner.)
  • Reflect

Nej, men hoppas få göra. Har så mycket kärlek att ge, och att få motta.

• Aniiee

Jag har haft en massa äkta kärlek. Äkta kärlek betyder inte "together forver". Äkta kärlek kan aldrig vara långsiktigt. Det är bara ett långt eller kort pärlband av stunder. Om pärlbandet blir ett par dagar, månader eller ett liv långt spelar ingen roll.

Will you be forgiven when the cold grave has come?
  • grind

Självklart håller äkta kärlek livet ut. Är fokus på berusningen så är det egoism och inte kärlek.

• Kofot

Ja två gånger om

Mitt första äktenskap höll inte trots äkta kärlek men jag hade turen och fick uppleva det igen. Lever idag med min tvillingsjäl

• Februari16

Ja. Lever med mitt livs första och sista kärlek. Vi blev tillsammans när vi var 15 och är nu 28 och väntar vårt första barn tillsammans.

• MammAmma

Nej. Men jag tror på äkta kärlek ändå, hoppas på att få uppleva det nån gång innan jag dör.

• solros68

Har gått på flera nitar när det gäller killar och kärlek men när jag var 33 år träffade jag äntligen min själsfrände.

• Grön elefant

Trodde förut att jag bara skulle gifta mig med någon som "dög". Men så blev jag galet kär i en person som jag nu är gift med. Vi är fortfarande förälskade, trots småbarnsliv och ont om romantik.

• Let it Rain

Jag har tidigare (som yngre) bara varit ihop med sådana som dög för stunden, men visste i mitt innersta inre att det inte skulle vara för evigt - det var heller inte min målsättning eftersom jag verkligen inte ville gifta mig och skaffa barn med nån kille som enbart var "good enough".

Det första jag var kär i var mitt ex, som jag var ihop med i åtta år. Jag var kär under alla dessa år. Den andra är min nuvarande, som jag varit tillsammans med i snart två år. Efter att ha upplevt hur det är att verkligen vara kär i sin partner skulle jag aldrig bli ihop med nån som enbart dög igen. Aldrig! Skillnaden är som dag och natt.

• Birdie79

Hur träffar man en bra karl?!!!! :) Var? Sluta leta efter andra tjejer! :))) nääävars... skriv till mig om du är mellan 32-40 år, utan barn, rökfri o inte gillar alkohol... ska det vara så svårt att hitta?! Jag dör snart :))

• Benedicte127

En sång till alla som valde alternativ 2.

• gbgumman

Ja jag lever med han sedan 16 år. Den otroliga passion jag upplevde när vi träffades vi enastående. Vi var inte kloka. Än i dag är vi otroligt kära i varandra. Så priviligierad!

• Guldrosen

Ja - lever med mitt livs stora kärlek och har gjort det i drygt 32 år.

Jag kan inte tänka mig någon annan man i mitt liv. Ibland när jag är bortrest några dagar kan jag börja sakna honom efter någon dag? Han är absolut det bästa som hänt mig precis som våra barn!

• gbgumman
    Guldrosen skrev 2015-10-11 16:55:03 följande:

Ja - lever med mitt livs stora kärlek och har gjort det i drygt 32 år.

Jag kan inte tänka mig någon annan man i mitt liv. Ibland när jag är bortrest några dagar kan jag börja sakna honom efter någon dag? Han är absolut det bästa som hänt mig precis som våra barn!

Var hur det känns. Han reser en del i tjänsten super jobbigt. Inte bara för att jag är ensam med barnen utan för jag vill vara med han. Vi känner båda lika och brukar prata om det.
Svar på tråden Har du upplevt "äkta kärlek"? (Till en partner.)