• Anonym (TS.)

Ok att gå på instinkt istället för gyn råd?

Hej! Jag hoppas på lite råd och tankar härifrån er.

Fick väldigt nyligen reda på att jag har pco, fick i samband med detta utskrivet flagyl (för inflammation i livmoderhalstappen) och pergotime.

Hade beräknad mens den 28/9 den har inte kommit och nu är de konstaterat att flagylen är orsaken då jag är som en klocka i vanliga fall.

Nu till frågorna - gynekologen tycker att jag ska vänta till nästa cykel men jag vill köra på ändå!

Rent logiskt kommer ägglossning ske i vilket fall som helst? Kroppen är ju inställd på detta även om mensen inte kommer eller har jag helt fel ?

Är det ok att lita på min magkänsla/chansa lite istället för att vänta ända till november ?

Tack på förhand.

• Svar på tråden Ok att gå på instinkt istället för gyn råd?
  • Anonym (Ssk)

Varför pergotime om du har konstaterad ägglossning?

• Anonym (TS.)
    Anonym (Ssk) skrev 2015-10-01 14:54:03 följande:

Varför pergotime om du har konstaterad ägglossning?

har försökt i över tre år att bli gravid och de funkar ej. Mannens sperma är helt ok.

Gynekologen förklarade inte speciellt ingående till varför utan mer vill du prova detta ?

Klart jag tar de jag blir erbjuden så länge de inte skadar.

Jag vet knappt vad pco är.
  • Anonym (Ssk)

Ok. Ja Pergotime brukar ju vara första man provar. Jag jobbar på gyn men förstod inte riktigt din fråga. Men jag skulle nog lyssna på gyn om de gett det rådet.

• Anonym (Ssk)

Om du inte fått mens som vanligt kan cykeln ha strulat lite grann och du kan ha haft utebliven ägglossning. Det är sånt som händer av olika skäl trots att man brukar ha en exakt menscykel. Därför tycker jag du ska göra som gyn säger då man inte får ta för många omgångar med pergotime. Lycka till!

Svar på tråden Ok att gå på instinkt istället för gyn råd?