• Anonym (Vill bli mamma)

IVF, vilka regler gäller i Sthlm?

Jag är 37 år och har inga barn, men vill väldigt gärna ha. Nu har jag och min partner försökt få barn i över ett halvår, men ingenting händer. Vi bor i Sthlm och har varit ett par sedan 2 år. Dock så flyttade vi ihop ganska nyligen och har inte varit skrivna på samma adress förrän för lite mer än en månad sen. 

Har kollat lite på Landstingsfinansierad IVF. Finns det krav på att man ska ha varit skrivna på samma adress i 2 års tid i Sthlms län, eller vad gäller här? Nån som vet? Hur går man tillväga? 

• Svar på tråden IVF, vilka regler gäller i Sthlm?
  • Jag är bara jag

Ni har rätt till utredning i.o.m att du är över 35,men IVF är inte första steget-det beror på vilka fel som hittas. reglerna brukar stå på IVF-klinikernas hemsida. Oftast gäller två år som sambo/gifta. Och åldersgräns mellan 38-39. Men börja med utredningen som sagt.

• Anonym (Vill bli mamma)
    Jag är bara jag skrev 2015-09-30 22:02:17 följande:

Ni har rätt till utredning i.o.m att du är över 35,men IVF är inte första steget-det beror på vilka fel som hittas. reglerna brukar stå på IVF-klinikernas hemsida. Oftast gäller två år som sambo/gifta. Och åldersgräns mellan 38-39. Men börja med utredningen som sagt.

Nu har vi ju inte bott ihop så länge, och det är detta jag undrar över såklart. I Sthlm är åldersgränsen 40 för IVF när man påbörjar behandlingen.

Jag har kollat mig tidigare och har inga fysiska fel, inga sjukdomar eller så. Är även i god form rent fysiskt; bra vikt, bra livsstil osv. Däremot vet jag att mitt AMH är lite lågt med anledning av åldern.
Svar på tråden IVF, vilka regler gäller i Sthlm?