Jag tror att efter det du nu beskrivit, först prata med din läkare igen och säga precis som det: att du fick en chock och inte uppfattade allt så du vill få allt förklarat igen. Kanske har de sagt orsaken men till exempel sa de att de inte vet hur det har kunnat bli så här. Till exempel vet man ju vissa orsaker till att cancer uppstår, men i vissa fall har de ingen aning (för att göra en liknelse).
Anonym (Ville så gärna) skrev 2015-09-30 11:58:04 följande:
Jag ska kämpa för att söka vidare vård, det här kan ju inte vara slutet. Jag blev så ledsen när dom sa att dom inte kunde förklara varför att jag slutade lyssna och bara lade på luren. Allt inom mig bara dog på något sätt. Jag vet inte vad jag ska göra, jag hörde bara att jag inte kan få barn och att jag måste genomgå mer undersökningar och kolla min livmoder för att se vad som är fel. Kan dom ha helt galet fel? Jag lever på hoppet här. Man hör ju om mirakel, såna som inte kan få barn men får det ändå. Jag hoppas så innerligt att dom hittar en orsak och att jag kan vara ett mirakel i så fall. Jag menar, jag är ju ganska ung så det borde väl inte vara helt kört. I mig så skriker allt av smärta, men jag ska söka annan vård och byta läkare, det här kan ju inte vara slutet, det måste väl bara handla om en inkompetent läkare. Eller är jag irrationell nu och bara inbillar mig själv?