• anonym5

Resa till Side själv

Jag bokade precis en resa till Side i Turkiet på ett familjärt litet hotell och tänkte åka själv för att få ut så mycket semester som möjligt. Jag förstår att det kanske kan bli problematiskt eftersom jag är ung och dessutom kvinna men detta gör mig inte så orolig eftersom jag mest tänkt att hänga vid poolen, läsa och vara någorlunda ifred.

Så, har ni några tips på saker att tänka på alternativt saker att göra? Tänkte boka rafting med resebolaget men hålla mig till resebolagets arrangerande aktiviteter så det borde väl vara lugnt trots ensam kvinna i 25års åldern?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Resa till Side själv
  • Bullen2015

Jadå :) När jag var yngre en dig var jag i Turkiet två gånger själv... Och när jag var lite över 30 åkte jag varje sommar med lillen själv :) Var inte naiv, var bestämd och gå inte ut och festa själv osv... Försäljarna har ju blivit jobbigare en vad dom var, rätt otrevliga... Men det är bara att stänga öronen ;) Har varit i Turkiet ( Alanya, Side och Kemer ) runt 10 gånger. Dom har blivit drygare en dom en gång var... Men endå ett av mina favo länder :)

Lycka till :)

• silvergirl

Jag åkte till Side själv i somras. Jag kommer inte göra om det. Helt enkelt för att det inte blir så mycket semester när upplevelsen är som dom där tjatiga Telenor-killarna vid mataffären ni vet, multiplicerat med 100. De fullkomligt sprang baklänges framför mig, för att få mig att handla eller få in mig på någon restaurang. Jag var inte där för att shoppa, men ville bada i havet och tyckte mig också ha rätt att gå den lilla promenaden från hotellet och dit. Enda sättet att ta sig fram var att behandla dem som luft, vilket inte känns särskilt kul och inte heller sågs med blida ögon då de började skrika grejer om mig till varandra på engelska.. När någon frågade vad jag tyckte om Turkiet sa jag som det var, man kan ju hoppas på en förändring någon gång kanske.

• Decibel84

Jag och min kompis var i side förra året, och det är verkligen as jobbigt att försöka shoppa där...folk låter en inte vara!
    Sen vet jag inte hur stor lust JAG skulle ha att resa runt i turkiet med tanke på saker som har skett där nyligen:(
    men hänga på hotellet och göra saker med resebolaget känns säkert och tryggt

Svar på tråden Resa till Side själv