• intetnyttpåplusfronten

Utgången antibiotika till katt

Hej, jag pratade precis med veterinären som sa att min katt ska få äta antibiotika. Hon åt detta för tre år sedan efter sin kastrering och jag har därför en halv karta kvar. Jag hittade i samtalet inte bäst före datumet, men veterinären sa att hållbarheten är tre år. Det är ganska precis tre år sedan hon åt det sist.

Vi kom fram till att det är samma antibiotika hon ska få nu så ingen ny skrevs ut.

Nu hittade jag dock utgångsdatum och den gick ut för ett år sedan! Får inte tag på veterinären igen för att skriva ut ny, men jag funderar på hur känsligt det är? Torra tabletter som gick ut för ett år sedan, fungerar de ändå?

Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum.
  • Svar på tråden Utgången antibiotika till katt
  • Frontline

Ge det du, vanliga mediciner för oss håller långt efter bäst före så det är troligt att en medicin till katten gör det med...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Birgitta02

Det enda som händer är ju att det verksamma ämnet inte är lika starkt. Så är det en allvarlig sjukdom så hade jag jagat rätt på veterinären de närmaste dagarna för nytt recept.

• ninasord

Har man inte råd med behandling så får man avliva katten.

• intetnyttpåplusfronten

Vem har sagt något om att ha råd? 

Vi frågade veterinären som var osäker, men vi fick en ny utskriven så nu får katten fräsch medicin :) 

Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum.
Svar på tråden Utgången antibiotika till katt