• Anonym (Anonym)

solskenshistorier

jag och min sambo har försköt få barn ett bra tag nu. Blir så besviken varje gång mensen är sen och negativt gravtest.

Snälla ni med solskenshistorier kan ni inte berätta om när ni till slut blev gravida och hur lång tid det tog, jag behöver få lite hopp..

• Svar på tråden solskenshistorier
  • LFF

Start för barnförsök 2008. Plus sommaren 2008, mf hösten 2008. Nästa plus våren 2011, ma sommaren 2011. Plus vårvintern 2013, tvillingar hösten 2013.

• Cyanea

Vi började försöka aktivt sommaren 2012, dock hade jag inte tagit minipiller sedan januari/februari det året. Jag ägglossade varje månad, men det blev inga barn hur mycket vi än tajmade ÄL. Ett år senare påbörjade vi utredning och fick så småningom reda på att makens spermier varken var särskilt många eller särskilt simkunniga. Det var en lättnad att få reda på då jag lagt enormt mycket skuld på mig själv, att det var mitt fel för att jag stressade/åt dåligt/motionerade för lite etc. 

För drygt ett år sedan påbörjade vi vårt första IVF-försök. I maj satte vi tillbaka embryo nummer 4, och hon är en riktig kämpe. I lördags gick jag in i v. 23, och hon växer som hon ska och sprattlar så gott i min mage i skrivande stund. Tre år tog det att bli gravid. 

Kanske inte den solskenshistoria du var ute efter, men jag vill säga att det finns bra hjälp att få :) Våra chanser är närapå obefintliga på egen hand, men vi lyckades ändå med hjälp av Sahlgrenskas IVF-team. 

• Anonym (Anonym)

Åh, vad glad man blir av såna här historier ??

Tack för att du delade med dig och grattis!????

• Cyanea

Jag rekommenderar dig att börja skriva i "Svårt att bli gravid"-forumet, där finns många fler likasinnade. Stort lycka till :) 

Svar på tråden solskenshistorier