• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket namn är finast?
  • Grus grus

Jättesvårt! De är väldigt fina båda två. Valde till slut Edvin för att det är mjukare att säga och för att min bekantas son som heter Vilgot ibland kallas för Vill-ont i klassen.

online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • Grus grus

Nej Vill-dumt är det han kallas.

online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • JPT

Inget av mina favoritnamn direkt, men om jag ska välja något blir det absolut Vilgot. 

• Natulcien

Vilgot, helt klart! Det har karaktär. Edvin är lite för mesigt för min smak.

• fluu

Trots att Vilgot är väldigt sött så gillar jag det big time, MEN det kommer troligen ändå bara bli "Ville"(som jag har svårt för).
    Edvin är ett bra namn på alla vis, men lite... tja... grått.

Så jag röstar inte eftersom båda namnen har tydliga fördelar och nackdelar för mig.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Nauti

Edvin heter så många nu ju. De flesta Edvin kallas Ed eller Eddie.

• aleydis

Tänker att Edvin kan uttalas Eedvin eller Eddvin. Jag har lite svårt för namn som kan uttalas på olika sätt, vilket uttal tänker ni er? Jag röstar för Vilgot :)

• Kamprad
    aleydis skrev 2015-10-04 11:40:41 följande:

Tänker att Edvin kan uttalas Eedvin eller Eddvin. Jag har lite svårt för namn som kan uttalas på olika sätt, vilket uttal tänker ni er? Jag röstar för Vilgot :)

Isåfall är det tänkt att det ska uttalas Eedvin
Svar på tråden Vilket namn är finast?