• Ewald01

Vilken bil skulle du köpa idag?

Volkswagen avslöades för fusk. Schweiz förbjuder försäljningen av vissa Volkswagen modeller.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21479109.ab

Hur påverkas du av detta? Vilket bilmärke skulle du köpa idag? Har du som hittills har köpt Volkswagen förlorat förtroendet för Volkswagen?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken bil skulle du köpa idag?
  • Grande Rock

Om jag skulle få för mig att köpa en fabriksny bil kommer det vara en Volvo. 
    Med enda anledningen att det genererar arbetstillfällen i Sverige.

Born to lose, live to win!
  • Semesterfamiljen

Ja, det var ju inte så smart att fuska så...

Vi står faktiskt inför det faktum att nya bilar ska inhandlas till familjen. Min blir först ut och makens nästa år nån gång. Det kommer inte att bli fabriksnya utan lätt begagnade. Den ena bilen byter vi ofta och den blir alltid av nyare modell. Den andra vill jag ska hålla så länge det går för den älskar jag!

Dock vet jag inte vad det blir för någon men jag gissar på en Volvo. Vi har varit och tittat på en Passat men ändrade oss efter att fusket avslöjades.

• Majsan70

Nu har vi aldrig kört Volkswagen så just det problemet behöver vi inte tänka på. Men nästa år är det dags att byta ut bilen då den är 3 år gammal och det blir en Dacia då med. Vi har en Duster i dag och kommer att köpa en Duster då. Väldigt mycket bil för pengarna och jag saknar inte Volvo alls. 

• Grande Rock
    Majsan70 skrev 2015-09-28 12:16:27 följande:

Nu har vi aldrig kört Volkswagen så just det problemet behöver vi inte tänka på. Men nästa år är det dags att byta ut bilen då den är 3 år gammal och det blir en Dacia då med. Vi har en Duster i dag och kommer att köpa en Duster då. Väldigt mycket bil för pengarna och jag saknar inte Volvo alls. 

Jag håller med om att det är mycket bil för pengarna, men jag tycker ändå inte det är en bra bil.

Efter att ifjol ha kört kompisens Duster (2013 års modell) åttio mil över helgen tyckte jag det var en ren fröjd att sätta sig i min 15 år äldre V70 och åka vidare.

Smaken är som baken
    Born to lose, live to win!
  • Ewald01

Dacia är inte det bästa bilmärket. Sen har Dacia en del brister när det gäller säkerhet. Tror det ligger bland de sämsta bilarna när det gäller krocktest.

Mitsubishi t.ex. är ett bra och billigt bilmärke!

• Ewald01
    elyse skrev 2015-09-28 16:17:04 följande:

Toyota. En Corolla verso.

Toyota är alltid ett bra och säkert val. Dock vad jag vet är begagnade Toyota bilar inte bland de billigaste heller.
  • elyse
    Ewald01 skrev 2015-09-28 16:29:47 följande:

Toyota är alltid ett bra och säkert val. Dock vad jag vet är begagnade Toyota bilar inte bland de billigaste heller.

Nej, så är det. Så man får fundera på om det är värt att köpa en helt ny.
  • Ewald01
    elyse skrev 2015-09-28 22:41:13 följande:
    Nej, så är det. Så man får fundera på om det är värt att köpa en helt ny.
    Jag skulle helst vilja köpa en ny bil. Jag föredrar att köra småbilar och de inte så dyra.

Om man vill ha en stor kombi/ familjebil kan det dock vara en bra idé att köpa en begagnad bil.

Beror på vad man kan/vill lägga ut också.
  • fala6

Subaru Hjärta
    Men Volvo går också.

Ban idiots, not guns.
  • Ewald01

Nu blir det ju obligatoriskt för alla som är berörda av VW skandalen att genomföra åtgärder. I Tyskland och även Österrike är det till och med så att bilen kan få körföbjud om man inte låter genomföra uppdateringar.

• Rataxes

Nu gillar ju inte jag den kapitalförstöring som det innebär att köpa en ny bil, Men en ny Camaro är väl i princip vad jag skulle lägga pengarna på.

Ödslar inte tid på anonyma nick.
Svar på tråden Vilken bil skulle du köpa idag?