Göra VUL tidigt? Behöver råd!
Hej testade väldigt oväntat positivt för en vecka sedan och är nu i vecka 6, går in i vecka 7 på onsdag och har då ett bokat privat VUL eftersom jag fick ett MA sist jag blev gravid för över ett år sedan och känner att mina symptom även nu avtagit. Jag är över 40 år och har vi inga barn sedan tidigare, har försökt i många år, så mycket känslor inblandade.
Min fråga är egentligen, ska jag gå på detta VUL eller ej? Vad är er erfarenhet från så tidiga ultraljud? (det är privat och läkarna har sådär rykte så räknar inte med någon snäll barnmorska direkt)
Anledningen till att jag vill gå redan nu är att jag ska på tjänsteresa utomlands med ett par kollegor i tio dagar med avresa nästa måndag och att mina symptom har börjat avta, jag skulle alltså vilja veta om det är ytterligare ett MA och isf få tabletter så missfallet startar och jag så snart som möjligt kan prova igen. Plus vill helst inte få ett missfall utomlands bland kollegor, jobbigt nog att inte kunna ta en öl och försöka bortförklara. (måste åka på resan annars hade jag försökt avstå)
(vi håller även på med en IVF utredning, så förlåt om jag låter helt okänslig, så är det verkligen inte, men har liksom ingen tid att vänta, sist var jag i vecka 10 när jag fick veta att graviditeten avstannat i vecka 6)
Vad jag är rädd för är att det är för tidigt för dem att se något? Om de ser något men inga hjärtslag kanske jag bara blir mer nojjig? Anledningen att jag vill gå är för att se om det överhuvudtaget är ett embryo där, av förklarliga skäl känner jag mig lite skeptisk = (
Så alltså ni som varit så tidigt i vecka 6-7 vad har ni kunnat få veta? Varför gick ni på VUL?
Tacksam för svar (håller tummarna här för att det inte är ett MA)