• Pingvinmamman

säga upp mig utan nytt jobb?

Jag är på väg att säga upp mig från det jobb jag haft i 11 år, jag är uttråkad och känner mig inte uppskattad av chefen. Kollegorna är underbara, annars finns inte mycket jag tycker är bra... vill säga upp mig innan jul för att annars kommer jag inte kunna fira jul med familjen som bor långt bort. Jag får inte ledigt i år...

Problemet är ju att jag inte har nåt nytt jobb. Inte heller ork att söka nytt. Vad finns det för alternativ? Vad skulle ni göra?

• Svar på tråden säga upp mig utan nytt jobb?
  • Frontline

Jobba kvar...

Är du så jävla lat att du inte orkar söka ett nytt jobb så är du fan i mig dum i huvudet om du säger upp dig innan..

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Pingvinmamman

Idiotiska svar behöver jag inte, endast av vuxna vettiga individer tack! Kommer det fler såna idiotinlägg så anmäler jag dem. Dum var den som dum sa!

Frontline skrev 2015-09-26 23:44:21 följande:

Jobba kvar...

Är du så jävla lat att du inte orkar söka ett nytt jobb så är du fan i mig dum i huvudet om du säger upp dig innan..

• Ego Lovers

Du är mer attraktiv på arbetsmarknaden om du söker jobb och redan har ett jobb. En arbetsgivare vill alltid stjäla en annan arbetsgivares anställda.

• Ego Lovers
    Pingvinmamman skrev 2015-09-27 00:14:05 följande:

Idiotiska svar behöver jag inte, endast av vuxna vettiga individer tack! Kommer det fler såna idiotinlägg så anmäler jag dem. Dum var den som dum sa!

Frontline har en stor poäng!
  • Maria 434

Jag skulle söka nytt jobb, få ny anställning och sedan säga upp mig så länge jag inte hade sparpengar att klara mig på tills jag hade nytt jobb.

• Themis

Att säga upp sig utan nytt jobb är en väldigt osäker lösning. Du måste ju ändå orka fixa nästa jobb åt dig själv förr eller senare så varför inte bara starta direkt?

Jag skulle inte säga upp mig utan att ha nästa jobb klart om jag inte var på väg till akutpsyk pga stress, alternativt var utsatt för våld eller sexuella trakasserier. Att det är tråkigt i perioder och att chefer som är idioter passerar genom verksamheten händer väl i princip alla?

Jag tänker att jag får betalt för att göra mitt jobb av en anledning, vore det enbart nöje så hade jag nog inte fått nån lönecheck i slutet av månaden...

Skratta aldrig åt din partners livsval. Du är ett av dem. /RottenE-cards
  • MimmiGbg

Om detta hänger på att du inte får ledigt över julen (sista droppen) så skulle kanske jag prova att sjukanmäla mig just då. Fast helst försökt lägga i en hög växel i jobbsökandet dessförinnan.

• XEmmabus

Nej man sjukanmäler sig inte om man är frisk och sätter arbetsgivare och kollegor i skiten. Så omoget förslag.

TS, du skriver att du inte fått ledigt till jul i år. Innebär det att du varit ledig andra jular? Är det så att säga din tur i år? Har man ett jobb som inte är mån-fre dagtid får man räkna med att vissa tider är obekväma.

Hur är arbetssituationen på din ort? Är det lätt att få jobb inom det yrke du önskar jobba? Själv hade jag inte sagt upp mig utan att ha ett nytt jobb. Men å andra sidan så trivs jag väldigt bra med både arbetsuppgifter, kollegor och chef.

• doge

Det frontline skriver låter taskigt men det är dock sant. 
    Om du tycker det är jobbigt att bara söka ett nytt jobb, hur ska du orka med att byta arbete och visa framfötterna på ett annat yrke? 

Dock är det också sant att när du har anställning så är du mer attraktiv på marknaden så sök medan du fortfarande har arbete är mitt tips. 

"I Sverige är det olagligt att vara kriminell" - Annie Lööf
  • Tonårsmamman1
    doge skrev 2015-09-27 13:04:05 följande:

Det frontline skriver låter taskigt men det är dock sant. 
    Om du tycker det är jobbigt att bara söka ett nytt jobb, hur ska du orka med att byta arbete och visa framfötterna på ett annat yrke? 

Dock är det också sant att när du har anställning så är du mer attraktiv på marknaden så sök medan du fortfarande har arbete är mitt tips. 

• MEE83

Börja söka nytt snarast, knyta handen i fickan och kötta på tills en ny möjlighet dock upp. Ligger du i kanske det har löst sig innan jul. 

• Ful Anka
    Frontline skrev 2015-09-26 23:44:21 följande:

Jobba kvar...

This is my life and I don't care
  • MimmiGbg
    XEmmabus skrev 2015-09-27 11:08:50 följande:

Nej man sjukanmäler sig inte om man är frisk och sätter arbetsgivare och kollegor i skiten. Så omoget förslag.

TS, du skriver att du inte fått ledigt till jul i år. Innebär det att du varit ledig andra jular? Är det så att säga din tur i år? Har man ett jobb som inte är mån-fre dagtid får man räkna med att vissa tider är obekväma.

Hur är arbetssituationen på din ort? Är det lätt att få jobb inom det yrke du önskar jobba? Själv hade jag inte sagt upp mig utan att ha ett nytt jobb. Men å andra sidan så trivs jag väldigt bra med både arbetsuppgifter, kollegor och chef.

Jag säger inte att förslaget är moget men det är än dock ett förslag som är bättre än att säga upp sig utan att ha ett nytt jobb.

Hela frågeställningen är ganska ogenomtänkt, i min bok.
  • nuharjagbytt

Jag håller med om att det är lättare att få nytt jobb när man redan har ett. Och det är inte roligt att vara arbetslös, det är inte så lätt att ha ork till att söka jobb då heller.

Sen undrar jag hur lång uppsägning du har? Jag har ett halvår och det har jag haft sen jag fyllde 40. Tror dock inte detta är vanligt med nyare avtal.

• Steven01

Om nån sökte jobb hos mig och berättade att hen sagt upp sig för att hen inte fått ledigt på julafton hade jag nog funderat både en och två gånger om jag vill anställa den personen,

Svar på tråden säga upp mig utan nytt jobb?