• auster

Till er som har bolån i SEB

Ett tips är att hålla koll på er bolåneränta när den omsätts. SEB drar upp sina marginaler just nu och de är klart dyrast när jag jämfört för egen del. 

Jag har ett rörligt (3 mån) lån på 1,28%, men det andra som omsätts snart sätter de 1,67% (också 3 mån). SBAB ger 1,31% och jag har fått offert från en annan storbank på 1,27%. Belåningsgrad < 60%

Jag har varit SEB kund i över 20 år, en hundring i lön före skatt tillsammans med sambon, en halv miljon på sparkontot, fonder till ungarna, pensionsspar och tjänstepension. Men ändå. Nu byter jag bank.

Så ni som har SEB: jämför med andra banker så ni inte betalar för mycket. 

• Svar på tråden Till er som har bolån i SEB
  • nalle gbg
    auster skrev 2015-09-24 22:58:37 följande:

Ett tips är att hålla koll på er bolåneränta när den omsätts. SEB drar upp sina marginaler just nu och de är klart dyrast när jag jämfört för egen del. 

Jag har ett rörligt (3 mån) lån på 1,28%, men det andra som omsätts snart sätter de 1,67% (också 3 mån). SBAB ger 1,31% och jag har fått offert från en annan storbank på 1,27%. Belåningsgrad < 60%

Jag har varit SEB kund i över 20 år, en hundring i lön före skatt tillsammans med sambon, en halv miljon på sparkontot, fonder till ungarna, pensionsspar och tjänstepension. Men ändå. Nu byter jag bank.

Så ni som har SEB: jämför med andra banker så ni inte betalar för mycket. 

Också byter man bank till en med lägre ränta...och sen börjar dom också att höja för att närma sig de som ligger högre. Det är ju inte så att de som ligger högre sänker sig ner mot de som ligger lägre. Bankvärlden är en rutten värld...

Har också SEB och nyligen ett nytaget bolån där för att dom var lägst. Det varade i nån vecka sen började dom höja. Men det kostar ännu så länge allt för mycket att byta till någon annan igen jämfört med hur mycket dyrare det blir med dessa tiondelars höjning. Men det retar mig likaväl mycket att det går till som det gör.
Svar på tråden Till er som har bolån i SEB