• Akua

Hårförlängning i Stockholm?!

Någon som gjort bra hårförlängning i Stockholm?

Jag har ganska kort hår, strax under axlarna men vill nu ha långt hår!!

Har ingen erfarenhet av hårförlängning.

Någon som har tips?

Vad är att rekommendera för stt det ska bli snyggt? Så det inte "ser ut" som hårförlängning.

Vill ju gärna ha lite "svall" men jag själv har ju helt spikrakt hår. Vill ju också ha annan färg än hur mitt hår är färgat nu. Annan blond-färg vill jag ha.

Något bra ställe i Stockholm som är duktiga på färg och hårförlängning?

Andra tips? Eller avrådningar?

• Svar på tråden Hårförlängning i Stockholm?!
  • HejPippi

elin.damernasvarld.se/

Elin Johansson! Har gjort förlängningar förut och hon är överlägset bäst på både förlängningar, klipp och färg. Hon är dessutom en extremt gullig tjej med bra stilkänsla.

• Akua
    HejPippi skrev 2015-09-25 02:13:25 följande:

elin.damernasvarld.se/

Elin Johansson! Har gjort förlängningar förut och hon är överlägset bäst på både förlängningar, klipp och färg. Hon är dessutom en extremt gullig tjej med bra stilkänsla.

Tack för tipset. Är osäker dock om hon tar emot nya kunder...

Har du något fler tips? Eller tips på vilken metod som du tycker är bäst. Har du själv haft löshår?
  • Akua
    mammaåten skrev 2015-09-26 00:40:53 följande:

DazzlingBeauty

Har du gjort hos dem?
  • mammaåten
    Akua skrev 2015-09-26 01:06:23 följande:
    Har du gjort hos dem?
    Nej men har läst mycket bra om dom :)
  • HejPippi
    Akua skrev 2015-09-26 00:10:34 följande:

Tack för tipset. Är osäker dock om hon tar emot nya kunder...

Har du något fler tips? Eller tips på vilken metod som du tycker är bäst. Har du själv haft löshår?

Nej, eller jo det finns en tjej som jobbar på Michael & Frisörerna, men minns tyvärr inte vad hon hette. Kan ha varit Carro... Jag gjorde iaf hårförlängning med microringar där två gånger och blev nöjd. De har en blogg med massa bilder som du kan kolla :).

Jag hade löshår när jag var yngre och jag tyckte att metoden med microringar var bäst, men vissa verkar tycka att tejp är bäst... Tog ut mitt löshår till slut dock för det krävs så enormt mycket skötsel för att det ska hålla sig fint. Sen tröttnade jag på plupparna i hårbotten, att inte kunde dra en kam ända ner till hårbotten osv. Men det där är ju en smaksak :)
  • AnnaHH

Alltså nu är det svårt, om nästan omöjligt att få löshår som "inte ser ut som löshår". Jag har faktiskt aldrig sett någon med löshår som man inte ser att det faktiskt är löshår. Den där kanten och skarven som blir mot det egna håret försvinner ju liksom inte. En hårförtjockning kanske fungerar, men I såfall måste man ju klippa så att skarven liksom blir i samma längd som det egna, och då är det ju inte en förlängning.

T.o.m min karl kan säga ibland när man ser på tv "kolla löshåret".. t.o.m han ser om någon har långt hår på ena sidan...men märkligt nog kort på den andra, kanske varit en femåring framme med saxen? ;)

Nej men, det syns ju inte om man fixar till det och stylar inför ett foto, för då ligger allt liksom still. Men rör man på sig och håret lägger sig lite annorlunda gång för gång, så kommer skarven alltid att synas. Framförallt om man böjer sig fram, vrider på huvudet eller är utomhus där vinden tar tag i det. 

Såg för övrigt VD:n för Rapunzel i somras och WOW, man såg direkt vad fejk det var. Skarvar!! Man såg att det egna håret var bara till axlarna. Jättefult tycker jag. Och måste tyvärr säga att detta är ett fenomen som jag sett hos alla med löshår (om man bortser från stillbilder där håret är perfekt stylat o ligger prick stilla). Om inte ens skaparen eller VD för självaste Rapunzel eller kändisar men kändisfrisörer ej klarar av att få bort den där "skarven"...hur ska då vanligt folk kunna det?

Svar på tråden Hårförlängning i Stockholm?!