Rädd kattunge
Hej !
Var och hämta min kattunge 12 veckor i går. Hon är från en kull på 5 st.
Har varit och hälsat på flera gånger, hon är en rädd liten varelse som sticker under soffan, men tycker att hon blev lite bättre. Det sa ägaren oxå att hon inte var lika rädd.
När min man släppte ut henne när de kom hem, blev hon rädd för speglarna i hallen. hon far in i badrummet under badkaret.
När jag kom hem flera timmar senare är hon fortfarande under badkaret.
Fick fram henne och höll henne lite gick jättebra. Sen efter någon timme höll min man henne, men när jag kom fick hon panik igen för under badkaret.
Har låtit henne vara hela natten. På morgonen hade hon flyttat sig under soffan i vardags rummet.Ser inte ut som hon har ätit något under natten och inte än heller fast kl är snart 1 på dagen.
Har fått henne så långt nu att hon legat i fönstret i badrummet och tittat på mig när jag grejat i badrummet.
Min fråga är hur ska jag gå till väga. Jag har även en stor katta Norsk skogskatt super snäll, men har inte vågat ta in honom.
Snälla hjälp mig. ( har haft flera kullar av kattungar, men första gången jag tagit hem en katt från någon annan. Har aldrig varit med om en katt som är så rädd.
Mvh Mia