• drmcstuffin

Jag blir galen!

Har två katter som är omplacerade via djurskyddet hos mig. De är två jättefina gosiga herrar på 3 år, kull syskon.

De har klösträd och klösbräda men använder istället soffan och sängen för detta ändamål. Har köpt kattmynta och sprayat på klösträd /klösbräda och andra leksaker utan resultat.

Soffan och sängen börjar snart se ur som om de har körts i en flistugg! Jag är desperat!

Kan tilläggas att där de kommer ifrån är de vana innekatter och är det även hos mig (bor i lägenhet på andra våning med rätt mycket trafik utanför )

• Svar på tråden Jag blir galen!
  • Birgitta02

Klipp klorna ofta. Då hinner de inte bli vassa.

• drmcstuffin
    Birgitta02 skrev 2015-09-22 11:45:59 följande:

Klipp klorna ofta. Då hinner de inte bli vassa.

Har klippt klorna men det var med livet som insats!
  • Tonensu

Lyft dem till klösbrädan när de klöser på soffan.

• Jennymariaa

Min klöste på soffan som liten. Tog en sprayflaska och spraya på baken. Tillslut så gjorde han inte så mer men det var ett väldans springande så fort man hörde ljudet!

Det är bara till att fostra för dom förstår exakt vad man menar. Nu gör han det för att jävlas! Han är en riktig ögontjänare haha :))

• Saffrodite

Jag ställde en klöspelare bredvid soffan där min katt klöste och då använde hon den i stället. Det kanske kan fungera för dig också :)

• Alexandra1990

Vitpeppar! Mina har hatat det. Har helt enkelt tagit vitpeppar och "smort" in där de börjat hålla på men inte ska klösa, låtit sitta ett tag och sedan dammsugit upp. Funkat för mig :)

• Carin86

Mitt tips är att ta vatten och helst ättika eller citronsaft i en skål. Doppa remsor av trasor. Låt torka och nåla fast på mjuka saker typ soffa/säng eller tejpa fast med maskeringstejp på hårda. Låt sitta länge! Alltså flera veckor eller månader. Ser inge kul ut med de avskyr doften. Mina katter slutade krafsa på sovrumsdörren när den var stängd. Har hänt att de ha börjat igen men då gör jag samma igen. Det luktar inget för oss då trasorna är torra.

Svar på tråden Jag blir galen!