• rytm

Så himla less! BF oktober

Någon som har bra tips på hur man kan pigga upp sig? Jag är så less på det här. Är i v 38 och har varit sjukskriven i tre veckor pga sammandragningar, men nu är det som om dom poff bara har försvunnit! Innan har det varit sånt fokus på att få bebisen att stanna kvar i magen och nu när det är frit fram så vill jag bara att den ska komma ut!

Idag känner jag mig så tung och deppig! Har massa överskottsenergin men samtidigt är jag så tung och trött! Vad ska man hitta på? Vet ju att det kan var flera veckor kvar innan den kommer ut och ska jag gå så här i flera veckor till då kommer jag bli tokig! Hur mår ni andra?

• Svar på tråden Så himla less! BF oktober
  • Iowhannah

Känner exakt likadant! Jag går in i v 38 i dag och vill bara ha det här avklarat nu! Jag har energin till att gå till badhuset och simma, eller ut på långpromenad, men rent fysiskt så går det inte! I går gick jag kanske tre kilometer. Det tog nästan en timme!

Har även haft smärtsamma förvärkar sedan förra lördagen, och varje kväll tänkt att "nu är det kanske på gång", men ikke. Och i går var bebis så himla lugn och snäll. Som att den vet att den får komma ut nu, och då trotsar den!

Jag har dessutom fått sån klåda. Ibland är det bara handflator och fotsulor, men ganska ofta hela kroppen. I går fick den för sig att sprida sig till underlivet, vilket störde min nattsömn något rejält! Jag satt vaken i kanske två timmar med ispåse tryckt mot härligheten.

Ska det fortgå så här i flera veckor till så kommer jag bli galen! Jag är så trött på att vara gravid! Jag vill fan inte mer nu! Jag vill ha ut ungen och börja bli normal igen!

Samtidigt tror jag att det är bra att det är jobbigt mot slutet, för då minskar risken att man skulle sakna att vara gravid. Min sambo tyckte att vi skulle filma mig nu, så att jag kommer ihåg att allt inte är ett rosa skimmer.

• Angelica1984

Lowhannah,

Har du kollat så att det inte är hepatos du har? Med tanke på klådan tänkte jag?

Jag har haft det båda mina graviditeter och håller nu i v38 på att klia sönder mig

• Iowhannah
    Angelica1984 skrev 2015-09-22 10:15:01 följande:

Lowhannah,

Har du kollat så att det inte är hepatos du har? Med tanke på klådan tänkte jag?

Jag har haft det båda mina graviditeter och håller nu i v38 på att klia sönder mig

Jag ska träffa BM om en timme, så får höra vad hon säger först. Ska lämna gall-prov i morgon bitti också. Jag har googlat hepatos och det känns som att det mycket väl kan vara det. Jag läste att, beroende på vad gall-provet visar, så kan det leda till att man blir igångsatt. Skulle inte skada tycker jag, jag vill ju bara ha det klart nu.
  • rytm
    Iowhannah skrev 2015-09-22 09:37:57 följande:

Känner exakt likadant! Jag går in i v 38 i dag och vill bara ha det här avklarat nu! Jag har energin till att gå till badhuset och simma, eller ut på långpromenad, men rent fysiskt så går det inte! I går gick jag kanske tre kilometer. Det tog nästan en timme!

Har även haft smärtsamma förvärkar sedan förra lördagen, och varje kväll tänkt att "nu är det kanske på gång", men ikke. Och i går var bebis så himla lugn och snäll. Som att den vet att den får komma ut nu, och då trotsar den!

Jag har dessutom fått sån klåda. Ibland är det bara handflator och fotsulor, men ganska ofta hela kroppen. I går fick den för sig att sprida sig till underlivet, vilket störde min nattsömn något rejält! Jag satt vaken i kanske två timmar med ispåse tryckt mot härligheten.

Ska det fortgå så här i flera veckor till så kommer jag bli galen! Jag är så trött på att vara gravid! Jag vill fan inte mer nu! Jag vill ha ut ungen och börja bli normal igen!

Samtidigt tror jag att det är bra att det är jobbigt mot slutet, för då minskar risken att man skulle sakna att vara gravid. Min sambo tyckte att vi skulle filma mig nu, så att jag kommer ihåg att allt inte är ett rosa skimmer.

Imponerad att du ändå gick en såpass lång promenad! Jag längtar verkligen att få komma ut och känna mig lite mer rörlig!

Håller med om förvärkar... Jag får varje kväll! och tänker nu kanske! Men näe.. Är så annorlunda denna graviditeten mot förra. Då hade jag bara lite vanlig sammandragningar, inget speciellt och så satt det igång och så var han ute. Nu har jag känt som att bebisen kanske kommer i flera veckor. 

Det där med klådan låter inte alls roligt :( Hoppas att du få något bra svar hos bm! Jag har haft många svampinfektioner under denna graviditeten så jag vet hur det är med klåda! Usch..

Jag gick och la mig och sov i 2 timmar... Nattsömnen är inge vidare och det påverkar ju humöret också. Ska nog försöka läsa en bok resten av dagen. Behöver inte bli så mycket mer. 

Haha en film :) tur att man aldrig vet hur ens graviditet kommer bli innan man har den eftersom dom kan vara så olika! Jag tycker iof att denna graviditeten generellt sätt har varit mycket bättre än min första. Har varit mycket piggare, är mest nu på slutet som man känner att det kan få vara färdigt. 
  • Iowhannah
    rytm skrev 2015-09-22 11:37:57 följande:

Imponerad att du ändå gick en såpass lång promenad! Jag längtar verkligen att få komma ut och känna mig lite mer rörlig!

Håller med om förvärkar... Jag får varje kväll! och tänker nu kanske! Men näe.. Är så annorlunda denna graviditeten mot förra. Då hade jag bara lite vanlig sammandragningar, inget speciellt och så satt det igång och så var han ute. Nu har jag känt som att bebisen kanske kommer i flera veckor. 

Det där med klådan låter inte alls roligt :( Hoppas att du få något bra svar hos bm! Jag har haft många svampinfektioner under denna graviditeten så jag vet hur det är med klåda! Usch..

Jag gick och la mig och sov i 2 timmar... Nattsömnen är inge vidare och det påverkar ju humöret också. Ska nog försöka läsa en bok resten av dagen. Behöver inte bli så mycket mer. 

Haha en film :) tur att man aldrig vet hur ens graviditet kommer bli innan man har den eftersom dom kan vara så olika! Jag tycker iof att denna graviditeten generellt sätt har varit mycket bättre än min första. Har varit mycket piggare, är mest nu på slutet som man känner att det kan få vara färdigt. 

Jag har också haft en jättebra och lugn graviditet, så det är väl typiskt att allt kommer nu :P

BM tyckte att det inte kan skada att köra en Canesten-kur, för hon tyckte att det lät som svamp. Och så ska jag få nån antihistamin mot resterande klåda. Blir jag bara av med klådan så kan jag nog klara av att vara gravid ett tag till, även om jag helst slipper.

Visst känner man sig lite lurad när man får förvärkar och sammandragningar, men ingen bebis?! Min BM sa "det händer ju att förlossningen sätter igång när bebis är klar och det är nåt som inte riktigt stämmer i kroppen (ang min klåda)" och jag kontrade snabbt med "nu ska du inte ge mig några falska förhoppningar" :D Vi får se helt enkelt.
  • maryna
    SkrattandeIgår gick jag 7 kmKyss. Det kändes bra men jag tog det lugnt. Värkarna i ryggen  fick jag men inte på samma ställe som förut. Magen sjönk ner i måndagGravid Det är dags snart att ....Nalle? frågade jag mig. . Jag räknar dagar som andra blivande mammor, och jag hoppas att det kommer bli jättebra. Min humor hoppar upp och ner,jag tänker jätte mycket men jag försöker ha situation under kontroll.
  • Iowhannah
    maryna skrev 2015-10-13 15:05:04 följande:

Igår gick jag 7 km. Det kändes bra men jag tog det lugnt. Värkarna i ryggen  fick jag men inte på samma ställe som förut. Magen sjönk ner i måndag Det är dags snart att ....? frågade jag mig. . Jag räknar dagar som andra blivande mammor, och jag hoppas att det kommer bli jättebra. Min humor hoppar upp och ner,jag tänker jätte mycket men jag försöker ha situation under kontroll.

Wow! Sju kilometer!? Imponerande! Vilken vecka är du i?

Själv är jag på bf+1 och är stolt om jag kan gå en kilometer utan att få sammandragningar :P
  • maryna

Jag är i v 38(37+2)Gravid Jag väntar mfb 31 oktober. Idag tog jag inte en promenad,det ska jag göra imorgonTungan ute.
    Jag är orolig för bebis växt. Min vikt står still . Jag hoppas att bebis växer och inte som jag....Jag är lite strikt för att jag tänker på vad jag stoppar i mig. Jag dricker vatten och äter olycka grönsaker,frukt, grötfrukost, ägg, bröd, smör, ost, kött, men ingen sötsaker.

• maryna
    Iowhannah skrev 2015-10-13 16:21:53 följande:
    Wow! Sju kilometer!? Imponerande! Vilken vecka är du i?

Själv är jag på bf+1 och är stolt om jag kan gå en kilometer utan att få sammandragningar :P
    Jag är i v 38(37+2)Gravid Jag väntar mfb 31 oktober. Idag tog jag inte en promenad,det ska jag göra imorgonTungan ute.
    Jag är orolig för bebis växt. Min vikt står still . Jag hoppas att bebis växer och inte som jag....Jag är lite strikt för att jag tänker på vad jag stoppar i mig. Jag dricker vatten och äter olycka grönsaker,frukt, grötfrukost, ägg, bröd, smör, ost, kött, men ingen sötsaker.
Svar på tråden Så himla less! BF oktober