• Anonym (79)

Kan soc få reda på att jag dricker med mitt barn?

Hej

Jag har ett problem att skolkuratorn och skolsköterskan har gjort varsin orosanmälan till soc angående att min pojke på 9 år sagt att jag dricker alkohol varje dag. Jag har honom varannan vecka och visst, jag dricker tyvärr varje dag .

Nu ska vi ta möte på onsdag och jag är rädd att mitt ex (mamma ) ska ta honom ifrån mig.

Kommer de utreda detta? Hur skulle kunna få reda på mina spritproblem? Bör jag vara orolig? Barnet vill vara hos mig varannan vecka. Jag tänker dra ner på alkoholen. Är bara rädd att de ska kränga leverpover. Gör de sånt? Eller de litar på mina ord att jag ska hålla mig till helgen hädanefter?

Mina leverpover är inte fina o jag är rädd att de ska ta reda på det...

• Svar på tråden Kan soc få reda på att jag dricker med mitt barn?
  • Anonym (79)

Kräva leverpover skulle det stå

• Anonym (M)

Det hoppas jag verkligen att de får reda på.

• Anonym (Uppvuxen med alkolist)

Att du är mer orolig för att soc ska få reda på att du dricker varje dag än att din son far illa och får en dålig uppväxt är bara sjukt! Jag hoppas soc tar oroasanmälan på allvar

• Anonym (Också pappa)
    Anonym (79) skrev 2015-09-20 19:32:09 följande:

Hej

Jag har ett problem att skolkuratorn och skolsköterskan har gjort varsin orosanmälan till soc angående att min pojke på 9 år sagt att jag dricker alkohol varje dag. Jag har honom varannan vecka och visst, jag dricker tyvärr varje dag .

Nu ska vi ta möte på onsdag och jag är rädd att mitt ex (mamma ) ska ta honom ifrån mig.

Kommer de utreda detta? Hur skulle kunna få reda på mina spritproblem? Bör jag vara orolig? Barnet vill vara hos mig varannan vecka. Jag tänker dra ner på alkoholen. Är bara rädd att de ska kränga leverpover. Gör de sånt? Eller de litar på mina ord att jag ska hålla mig till helgen hädanefter?

Mina leverpover är inte fina o jag är rädd att de ska ta reda på det...

Ärligt talat så ska inte barn växa upp under sådana förhållanden så släpp du ifrån dig barnen tills dess att du slutat dricka.

Det kommer du och din hälsa må bäst av, men framför allt ditt barn. Du vill väl honom det bästa?

Han är nio år och kommer minnas allt i framtiden. Vill du att han ska minnas sin pappa som alkoholstinkande (och full?) DAGLIGEN??

Hemskt!
  • Anonym (anonym)

De kommer att utreda detta och de kommer säkerligen begära prover eftersom det påverkar ditt barns mående för annars skulle det inte berättat detta för sköterskan och kuratorn. Barn mår dåligt av att ha föräldrar med alkoholproblem.

• Anonym (79)

Någon som vet utredningen går till om det blir någon?

• Anonym (Gräsligt!!)

Hoppas jag innerligt du åker dit för!! Fråga min systerson hur kul det var när hans mamma söp.

• Anonym (M)

Bryr du dig ens om din son?

• Anonym (79)

Kräver de prover? Någon som jobbar på soc som kan berätta?

Svar på tråden Kan soc få reda på att jag dricker med mitt barn?