• Litenstjärna

Ingen mens inget plus

Försöker bli gravid med nr 3,nu är det 36 dagar sedan min senaste mens,tror den skulle kommit den 19:e (igår) men inte kommit än.Tog ett test den 17:e negativt ,och ett idag negativt mensen kommer väl säkert eller kan man plussa senare,kan jag vara gravid trots 2 negativa test? Har ni några erfarenheter?

• Svar på tråden Ingen mens inget plus
  • Anonym (E)

Du kan ha haft senare ägglossning och därför är mensen sen (eftersom att tiden mellan ägglossning och mens alltid är densamma). Alt att du inte haft ägglossning alls denna månad. Vänta några dagar och se :) Har du haft en senare ägglossning kan ägget ha fäst senare och visar inte på test än.

• Anonym (Flower)

Hej. Hakar på. Är förvirrad. Hade ej planerat fler barn. Har två barn. Men råkade göra det utan skydd en gång och kan hända jag hade ägglossning. Nu är jag tre dagar sen. Har väl gått över max en dag förr om jag oroat mig. Men skulle haft mens i söndags. Det brukar börja med brun flytning dagen innan. Humörförändring, lite ömma bröst och nån finne. Sen är det igång.men jag har gjort test i tre dagar. Negativt på alla! Rfsu och CB, CB digital. Vet att en del får plus senare. Med mitt barn nr två fick jag plus på Bim+4. Med första barnet kanske Bim+3. Alltid svaga som blev starkare sen. Men nu känns det som när jag väntade dem! Molande värk som kommer och går. Kissar ofta. Irriterad. Brösten är spända. Brukar inte ha mensvärk innan mens. Inte heller ha pms i över en vecka! Har molat sen torsdags i magen! Nyss kom en rosa flytning. Tänkte att nu kommer mensen! Men inget mer. Känns som jag blev lite lycklig ändå om jag var gravid fastän vi inte tänkt oss fler.. Men negativa test är ju inte kul. Inget svagt streck - Ingenting. Får se om mensen kommer igång ändå...

• Litenstjärna

Här kom mensen(tyvärr) på bim+3 så nu är det bara att vänta på nästa chans och hoppas på bättre tur;) jag hade dock inga som helst gravids symptom men det låter det däremot som du har! vi hade också bestämt och varit nöjda med 2 barn tills folk började fråga -ska ni inte ha en till? Började fundera och prata,, hm jo ska vi inte ha en till! ,nu när vi bestämt oss längtar jag massor och tänker knappt på annat :)

• Anonym (Flower)
    Litenstjärna skrev 2015-09-23 22:33:59 följande:

Här kom mensen(tyvärr) på bim+3 så nu är det bara att vänta på nästa chans och hoppas på bättre tur;) jag hade dock inga som helst gravids symptom men det låter det däremot som du har! vi hade också bestämt och varit nöjda med 2 barn tills folk började fråga -ska ni inte ha en till? Började fundera och prata,, hm jo ska vi inte ha en till! ,nu när vi bestämt oss längtar jag massor och tänker knappt på annat :)

Typiskt!!! Men ta nya tag!! ???? Tröstkram!!

Här kom ingen mens. Bara rosa flytning igår och det molade på kvällen så jag trodde nånting var fel! 4 dagar över tiden idag. Brösten är hårda. Ingen matlust. Snart slut på pengar efter alla test! ???? Undrar om det blir något plus? Jag verkar ju bli på smällen så fort jag tvättat gubbens kalsonger... Men verkar ha lågr hcg-hormon.
  • Anonym (Flower)

Mens anlände i natt.

Svar på tråden Ingen mens inget plus