vilken behandling har varit bäst för er?
Tar synarela sedan 2 månader o sist tog jag decapeptyl depå . Nu när synarelan strular lite så ville min läkare att jag funderar på entanon depå 3 månaders . Dela med er är ni snälla:)!
Tar synarela sedan 2 månader o sist tog jag decapeptyl depå . Nu när synarelan strular lite så ville min läkare att jag funderar på entanon depå 3 månaders . Dela med er är ni snälla:)!
För mig har visanne fungerat bäst. Gett bäst effekt och minst biverkningar =)
Libra är det endo smärtor eller de är inte utredda? Vi vill ha et barn till och därför går jag på den men känner att jag vill inte "slösa" tid på något som inte är effektivt. Det är sprutorna som jag drar mig för, gjorde så ont förra behandlingen . Tack för att ni delar med er:)
Libra är det endo smärtor eller de är inte utredda? Vi vill ha et barn till och därför går jag på den men känner att jag vill inte "slösa" tid på något som inte är effektivt. Det är sprutorna som jag drar mig för, gjorde så ont förra behandlingen . Tack för att ni delar med er:)
Op. och 6 månader med Synarela och 7,5 månad utan mens= aldrig ont mer på 22 år! Och inga spår av endon. vid ny op.
Jag gick på decapeptyl sprutorna i 6 månader sist och sen gravid direkt med mina två. Nu har jag fått så mycket biverkningar att jag tro katten att jag hoppar av synarela och kör sprutorna istället.
Jag fick testa några perioder med Esmya. Du äter i tre månader, har uppehåll en månad, äter tre månader osv. Under tremånaders-perioderna så hade jag ingen mens alls, ingen smärta, inga biverkningar, ingenting! Toppen! Dock under pausen kom mensen och all värk tillbaka, men försvan igen när jag gick in en ny medicinperiod. Tyvärr får man bara upprepa perioderna några få gånger, sedan vill inte läkarna ge medicinen längre (den är inte testad för längre perioder än då den är ganska ny).
Så hormonspiral var det jag blev erbjuden istället och den funkar skit. Jag saknar min medicin...
Jag har dubbel dos Gestrina (minipiller) som behandling och det fungerar jättebra. Blödningsfri och smärtfri.
Vi försökte bli gravida med nr 2 i över två år. Utredningen visade tillslut att min äggreserv var dålig så fick inte ens IVF på Carl Von Linné kliniken! De föreslog äggdonation. Då började jag äta Cerazette på eget initiativ mensen försvann helt. Slutade efter 6 månader och hann inte ens få tillbaka mensen - G R A V I D!!! Nu i v.22