• Anonym (Anna)

Biomamman har skaffat katt och mitt barn och jag är allergisk!!!

Har ett dilemma som jag inte kan göra något åt.

Bonusmamman som jag inte kommer överens med har skaffat katt torts att hon vet att jag och min och sambons biobarn är allergiska. 
    Bonusdottern är hos oss varannan vecka.

Hur hade ni gjort? 

• Svar på tråden Biomamman har skaffat katt och mitt barn och jag är allergisk!!!
  • Miss anonym

Biomamman får väl duscha och sätta på barnet rena kläder innan hon kommer över.

Ställ det som krav!

• Anonym (Oliver)

Barnets pappa får skicka sitt barn in i duschen och se till att tvätta sin dotters kläder direkt som hon kommer till er. Tror att ni har bättre möjlighet att hitta lösningar i er familj än att kräva av biomamman att hon ska göra nåt.

• Almina

Tror som ovan att det bästa är att försöka hitta en lösning där ni inte behöver kräva några särskilda åtgärder från biomamman. Dusch direkt när bonusen kommer till er och klädbyte bör väl fungera?

• Drottningen70

Behöver inte bli nåt problem om man inte VILL göra det till ett problem.

• Maria 434

Jag hade löst problemet genom att samtala med mamman och pappan för en gemensam lösning.

Du fattar väl (hoppas jag) att du inte har någon som helst rätt att ha åsikter om vad för husdjur mamman skaffar. Det är hennes hem

• Anonym (M)

Är ni så pass allergiska att ni inte kan umgås med människor som har katt, på t.ex. jobb och dagis? Om inte så tror jag att det kommer att fungera fint, särskilt om hon tar på rena kläder i samband med att hon kommer till er.

• Brumma

Säger dom ovan - dusch och kläder som enbart används hemma hos er.

Lägg kläderna från mamma i en påse (tvätta gärna innan) och sedan åker barnet hem till mamma i de kläderna igen.

• Ego Lovers

Barnet får gå in i badrummet och lägga alla kläder i en påse som sedan försluts och tvättas senare upp samt får duscha,

• Anonym (Haha)

Hon var all rätt i världen att skaffa katt. Varför ska hon rätta sitt lov efter er? Ni bor inte ihop.

• Anonym (.....)

Duschar alla arbetskamrater och byter kläder innan de kommer in på jobbet, och samma med era barns klasskompisar? Tvivlar på det. Ta en allergitablett när hon kommer, och säg till pappan att hålla med egna kläder till dottern, så ska du se att det fixar sig.

Svar på tråden Biomamman har skaffat katt och mitt barn och jag är allergisk!!!