• Anonym (Vill försöka igen!)

gravid igen innan mens efter MA?

Hej! Fick ett MA i början av september allt kom ut för 13 dagar sen och har räknat det som mensens första dag på en ny cykel. Vill verkligen bli gravid direkt när ägglossningen kommer men undrar om den brukar dyka upp som vanligt efter missfall?..

När kommer ägglossning efter MF ?
    Blev ni gravida igen direkt?:)

• Svar på tråden gravid igen innan mens efter MA?
  • mli01

Här är en till. Håller på med mitt missfall just nu. Men vill gärna bli gravid idag ????????????

• Anonym (L)

Beklagar ditt missfall. Jag fick MA den 16 jan och fick glad gubbe på äl-testet den 9 mars. Jag har inte lyckats bli gravid än

• Jag är bara jag

Vanligt med utebliven äl efter MA. Trots allt mycket hormoner som ska ur kroppen innan den kan fungera igen.

Jag är bara jag skrev 2015-09-15 19:03:40 följande:

Vanligt med utebliven äl efter MA. Trots allt mycket hormoner som ska ur kroppen innan den kan fungera igen.

Okej, vart har du hört det? :-/

Jo fast jag fick negativt på gravtest efter bara några dagar.. Ägglossningstesten är också blanka så jag tror inte att jag har några hormoner kvar om jag ska vara ärlig. Därför håller jag fortfarande tummarna att ägglossningen ska komma igång.

Anonym (L) skrev 2015-09-15 17:53:28 följande:

Beklagar ditt missfall. Jag fick MA den 16 jan och fick glad gubbe på äl-testet den 9 mars. Jag har inte lyckats bli gravid än

Tråkigt! Tog det lång tid att bli gravid första gången också?
    mli01 skrev 2015-09-15 17:29:33 följande:

Här är en till. Håller på med mitt missfall just nu. Men vill gärna bli gravid idag ????????????

Usch jobbigt... Hoppas det går över snabbt. Kram!
  • Jag är bara jag
    Anonym (Vill försöka igen!) skrev 2015-09-15 19:24:44 följande:

Okej, vart har du hört det? :-/

Jo fast jag fick negativt på gravtest efter bara några dagar.. Ägglossningstesten är också blanka så jag tror inte att jag har några hormoner kvar om jag ska vara ärlig. Därför håller jag fortfarande tummarna att ägglossningen ska komma igång.

Hört och upplevt själv. Tog 6,5 vecka att få mens första MA:t.
    Jag är bara jag skrev 2015-09-15 21:08:00 följande:
    Hört och upplevt själv. Tog 6,5 vecka att få mens första MA:t.
    Så trist! :-/ beklagar
  • Anonym (L)
    Anonym (Vill försöka igen!) skrev 2015-09-15 19:26:00 följande:

Tråkigt! Tog det lång tid att bli gravid första gången också?

Det tog 3 månader första gången. För dig då? Hoppas på ett plus snart
    Anonym (L) skrev 2015-09-15 22:15:45 följande:
    Det tog 3 månader första gången. För dig då? Hoppas på ett plus snart smile1.gif
    Det gick på direkten faktiskt för att vi slarvade med skydd en gång. Hoppas på lika bra tur denna gång. men nöjer oss inte med bara en gång förstås :-P
    Har hört att man lättare blir gravid efter missfall oxå? Hoppas!
  • Anonym (Longis)

Hej,

Jag fick mitt andra missfall på ett år på nyårsdagen i år. Den 4 februari testade jag positivt igen. Ingen mens emellan. Vet att befruktningen skedde 18 januari. Är nu i vecka 37????

Anonym (Longis) skrev 2015-09-15 22:48:17 följande:

Hej,

Jag fick mitt andra missfall på ett år på nyårsdagen i år. Den 4 februari testade jag positivt igen. Ingen mens emellan. Vet att befruktningen skedde 18 januari. Är nu i vecka 37????

Å vad härligt! Stort grattis!! försökte ni aktivt igen eller tog det sig bara ändå?
  • Anonym (Longis)

Vi hade gett upp och bestämt oss för att vara nöjda med de barn vi har. Jag är dessutom 41 år så vi hade landat i att det inte skulle bli fler för oss. Men vi fick tänka om.

Anonym (Longis) skrev 2015-09-15 22:58:47 följande:

Vi hade gett upp och bestämt oss för att vara nöjda med de barn vi har. Jag är dessutom 41 år så vi hade landat i att det inte skulle bli fler för oss. Men vi fick tänka om.

Så himla härligt! Grattis igen! Ger mig hopp

Puffar!

Ingen mer?

• Anonym (J)

Jag fick ingen ägglossning direkt efter mitt MA utan fick mens efter ca 4 veckor. Därefter fick jag ägglossning men några dagar senare än vanligt. 

• Emelie0408
    Fick bekräftat MA i vecka 8+0 den 5 augusti. Fick ta cytotec och blödde typ 5 dagar bara.. fick mens nu den 18 september men tror inte jag haft ägglossning. Är visst vanligt att den uteblir efter MA, varför vet jag dock inte :) om jag nu får ägglossning 14 dagar efter denna mens så borde det bli i början av oktober, så vi får väl se.

Lycka till :)

Okej! Vi får se,, det känns som jag redan nu har ägglossning, trådiga flytningar med lite blod i och molvärk så jag håller tummarna

Svar på tråden gravid igen innan mens efter MA?