• Vyssanlull

Ni som har lockligt hår, vilka produkter för styling?

Hej!
    Jag har hår som är självlockigt när det är blött, men torkar borstar jag och det torkar så blir det mer rakt, med fall. Det är också fint, men ibland vill jag ha lockarna kvar! Om jag kramar med handduk och låter det torka utan att kamma så blir det lockigt, men så fort jag kammar lite försiktigt så försvinner ju lockarna. Har provat olika sprayer, mousse m.m. för att behålla lockarna men då blir håret bara hårt och det ser inte speciellt bra ut.
    Har ni några tips för produkter man kan ha i som behåller lockarna men utan att bli så stelt så det ser "skitigt" ut?

• Svar på tråden Ni som har lockligt hår, vilka produkter för styling?
  • Jag är bara jag

Aloevera-gele´använder jag. Och kammar aldrig sen jag fått dit lockarna,då blir det bara trassel.

• MissG

Jag har lockigt hår och har provat mig igenom en massa olika produkter genom åren. Har precis som du erfarit att många produkter gör att håret blir stelt.

Jag rekommenderar verkligen denna:
    www.moroccanoil.com/canada/h_ca_en/curl-defining-cream

Det är min ABSOLUTA favorit!

Den luktar gott och definierar verkligen lockarna utan att det blir stelt, håret blir mjukt och ser fräscht ut. Jag är verkligen jättenöjd och kommer aldrig köpa någon annan.

Sett till recensionerna på nätet så är det inte bara jag som älskar den!

• Vyssanlull

Aloe verakrämen funkar inte för mig, behövs mycket för att det ska hålla någon stadga och håret känns fettigt..
    Men tack för tipsen, ska prova curl defining Cream!
    Om jag inte kammar igenom ser det dock bara fult ut, stela små lockar med trassel som nästan ser skitiga ut :(

• MissG

Gör det!

Du kanske kan kamma igenom håret i duschen istället.
    Jag brukar använda en bredtandad kam då dessa är mycket bättre för lockigt hår.

• Jag är bara jag

Jag kammar först och lockar ihop håret sen. Men jag har kraftigt hår som nästan står sig av sig självt.

Svar på tråden Ni som har lockligt hår, vilka produkter för styling?