• caaassandra

bf +5 hur orkar man?

Är på bf + 5 idag. I söndags hade jag förvärkar/sammandragningar men annars ingenting. I lördags när vi hade sex kom det slem och blod men inget mer.

Magen spänner sig. Bebis trycker på nerver så benen gör ont, höfterna gör ont, allt gör ont och bm säger att det finns inget att göra. Bara vänta.

Jag blir tokig! Jag håller allvarligt på att avlida snart, jag orkar inte med det här mer. Är jag verkligen den enda som känner såhär? Ni som gått över tiden längre än mig, hur fasen orkar ni? För jag orkar inte det här, vill bara gräva ner mig....

• Svar på tråden bf +5 hur orkar man?
  • mimspims

Du är inte ensam... 39+5 här idag, lider av foglossning så jag knappt kan röra mig och inte heller sova. De senaste nätterna har jag haft regelbundna förvärkar med 3-5 minuters mellanrum som sen avtar passligt till morgonen. Är så jävla trött! Trött på att inte kunna sova, trött på att inte kunna röra mig utan att det smärtar nånstans, trött på att kroppen luras hela tiden. Detta är mitt andra barn och med första hade jag inte en enda sammandragning/förvärk (som jag kände av iaf) utan förlossningen drog bara igång pang bom med regelbundna värkar

• caaassandra

Man blir så förbannat trött på att det avtar, precis när man börjar tro att nå är på gång så slutar det.. skönt att jag inte är ensam i alla fall, inte för man önskar nån det här men då har man nån som förstår en istället för alla som håller på att tjatar att det snart är över och så vidare.

Finns inget jävla snart, inte just nu i alla fall. Blir tokig! Och alla som tjatar och frågar om bebis kommit, ja men då kanske ni skulle märkt det! Nä så less..

Men då kanske det sker samma nu :) gick du över nå med första barnet?

• mimspims
    caaassandra skrev 2015-09-15 13:55:15 följande:

Man blir så förbannat trött på att det avtar, precis när man börjar tro att nå är på gång så slutar det.. skönt att jag inte är ensam i alla fall, inte för man önskar nån det här men då har man nån som förstår en istället för alla som håller på att tjatar att det snart är över och så vidare.

Finns inget jävla snart, inte just nu i alla fall. Blir tokig! Och alla som tjatar och frågar om bebis kommit, ja men då kanske ni skulle märkt det! Nä så less..

Men då kanske det sker samma nu :) gick du över nå med första barnet?

Ja exakt!! Min mamma ska antagligen vara barnvakt sen när det är dags men ändå är hon tvungen att ringa och fråga varje dag om det inte satt igång ännu, som att jag inte skulle komma på att meddela åt henne när det drar igång... Första barnet kom i 40+6.

Kvällens tecken; bruna flytningar, så var hoppet tänt igen. Slemproppen lossnsde förra veckan men utan blod.

Hoppas det drar igång för dig snart! Hur länge får du gå över bf innsn det blir igångsättning?
  • sofiashem

Har gått över 17 respektive 13 dagar. Hur man står ut? Jadu, man har ju tyvärr inte så mycket val :p Försök släppa tanken på förlossning och be alla som frågar att dra åt skogen. Du har ditt barn inom en vääääldigt snar framtid hur som, vet dock att det inte känns så, men det är ju fakta. Håll ut!

Svar på tråden bf +5 hur orkar man?