Skaffa barn trots separation
Jag och min sambo sedan nio år tillbaka var fram till nu gravida och skulle få vårt andra barn tillsammans. Första barnet är tre år gammal. Tyvärr fick jag veta att graviditeten avstannat sex veckor tidigare och ska nu få en skrapning. Under dom här senaste jobbiga veckorna kom jag på min sambo med att vara otrogen mot mig. Som om det inte vore nog har dom träffats flera gånger bakom min rygg samtidigt som jag försökt greppa att min bebis inte lever längre. Istället för att gå igenom det här tillsammans känner jag mig nu otroligt ensam i denna situation. Min sambo är djupt ångerfull och vill absolut inte förlora mig. Vi har bokat tid för familjerådgivning. Inte för att jag gett honom förhoppningarna om att vi ska fortsätta leva tillsammans, utan det behövs hjälp i vilket fall så att vi får verktyg i hur han hanterar denna fruktansvärt situation och hur vi ska göra för att vårt barn ska påverkas så lite som möjligt av detta. Min första tanke är givetvis att jag fortfarande vill leva med honom. Men det känns nästintill omöjligt efter vad han gjort mot mig. Nu till rubriken- jag vill trots allt fortare bli gravid igen. Vi vill att vårt barn ska få ett helsyskon och går vi skilda vägar är det jätteviktigt att hon inte är helt ensam utan faktiskt har en syster eller bror vid sin sida. Mina föräldrar separerade när jag var tre år och jag kan bara tacka gudarna för min syster som även är min bästa vän. Finns det någon som gjort detta? Separerat men ändå skaffat ett till barn och fortsatt som kompisar? Mina föräldrar hatade varandra och gör det än idag. Jag är 31r gammal. Jag skulle ALDRIG försätta mitt barn o samma sits oavsett hur arg jag är på hennes pappa. Hon ska aldrig någonsin straffas för det.